۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

سـومین هـمایش مـلی "عـلوم زیـستی دریـای مـکران" در چابهار برگزار شد

سـومین هـمایش مـلی "عـلوم زیـستی دریـای مـکران" در چابهار برگزار شد
سـومین همایش مـلی "عـلوم زیـستی دریـای مـکران" به میزبانی دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار به صورت مـجازی، برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۳

به گزارش مانا، رئیس سومین همایش ملی "علوم زیستی دریای مکران" با بیان اینکه این همایش ملی و تخصصی توسط دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، اظهار داشت: این دانشگاه، به عنوان یکی از تخصصی ترین دانشگاه های کشور در حوزه دریا با شعار "توسعه پایدار، توسعه جامع دریا محور" در اقدامی مؤثر توانست با برگزاری اولین و دومین دوره این همایش تخصصی، زمینه مناسب جهت همفکری و همکاری جامعه علمی و اجرایی کشور در حوزه مطالعات علوم زیستی دریای مکران را فراهم آورد.

دکتر "منصور کیانی مقدم" تصریح کرد: بدون شک اهمیت دریای مکران و پتانسیل های موجود در آن به لحاظ اقتصادی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و همچنین این منبع عظیم ملی در برگیرنده گونه های متنوع گیاهان و جانوران آبزی است که غنای گونه ای آن بسیار با اهمیت است و به دلیل ارتباط دریای مکران با آب های آزاد بررسی موجودات و عوامل زیستی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می تواند سبب توسعه پایدار مبتنی بر حفظ محیط زیست در این منطقه شد.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مهم ترین محورهای اصلی برگزاری سومین همایش ملی "علوم زیستی دریای مکران" را، زیست شناسی دریا، شیلات، زیست فناوری دریایی، شیمی دریا، محیط زیست دریایی و اقیانوس شناسی اشاره کرد و ادامه داد: امید است برگزاری سومین دوره این همایش ملی سبب ترغیب و تشویق سازمان ها و نهادهای ذیربط جهت حمایت از جامعه دانشگاهی و پژوهشی کشور در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی کلان در حوزه مسائل علوم زیستی دریای مکران شود.

کیانی مقدم خاطر نشان کرد: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار در اقدامی موثر توانست زمینه همفکری و تعامل متخصصان حوزه‌ های مختلف علوم مرتبط زیستی را در این همایش ملی بستر سازی کند به گونه ای که استقبال گسترده از سومین همایش ملی علوم زیستی دریای مکران با دریافت بیش از85 مقاله از سراسر ایران اسلامی توسط دبیرخانه همایش که درصد بالایی را نیز دستاوردهای تحقیقاتی به خود اختصاص داده بود، از نقاط قوت این همایش ملی به شمار می ‌آید.

وی افزود: بر اساس نظر کمیته راهبری و داوران همایش و بررسی ‌های کمیته‌ های علمی در جلسات مستمر و تخصصی، 48   مقاله مورد پذیرش نهایی قرار گرفت که از این تعداد 12 مورد سخنرانی و 36 مورد دیگر نیز به صورت پوستر ارائه شد.

رئیس سومین همایش ملی "علوم زیستی دریای مکران" یادآور شد: در روز دوم همایش نیز، نشست تخصصی با عنوان "آینده اقتصاد دانش بنیان دریایی در ایران" با حضور متخصصین از دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی، برگزارشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار