۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

رفاه دریانوردان باید در اولویت خطوط کشتیرانی جهان قرار گیرد

کارشناسان و تحلیلگران دریایی به مناسبت ۲۵ ژوئن، ۴ تیر طی وبیناری با اشاره به اینکه همه‌گیری کرونا هنوز به پایان نرسیده و جنگ روسیه و اوکراین ادامه دارد، خواستار حمایت از دریانوردان و تأمین رفاه آنان شدند. به گفته آنان رفاه دریانوردان باید در اولویت شرکت‌های کشتیرانی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۳۲۰۲

رفاه دریانوردان باید در اولویت خطوط کشتیرانی جهان قرار گیرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت SAFETY FOR SEA  در این وبینار "کارلین لیدن واکر"، سفیر حُسن نیت دریایی IMO طی سخنانی گفت: چالش‌هایی که دریانوردان در عرصه دریا با آن روبه‌رو هستند با مشکلات و معضلات خشکی کاملاً متفاوت است به همین جهت تعهد دریانودران نسبت به ایفای نقش بسیار مهم، با عزت، حرفه‌ای و سربلندی است به همین جهت من آن را تحسین می‌کنم؛ بنابراین آن‌ها شایسته ارج نهادن در بالاترین سطوح هستند و باید برای آنان ارزش خاصی قائل باشیم.

"کاپیتان جان لوید" مدیر اجرایی مؤسسه دریایی  RD MBA FNI در ادامه یاد‌آورشد: دریانوران به عنوان افرادی مقاوم و سخت‌کوش در مواجهه با ناملایمات با تحمل دوری‌های طولانی از خانواده تلاش‌های زیادی برای حمل و نقل کالا به عمل می‌آورند به همین جهن رفاه برای چنین افرادی معنای متفاوتی دارد که باید مورد توجه جامعۀ دریایی قرار گیرد.

"سوفیا بولارد" مدیر برنامه سلامت خدمه نیز طی سخنانی گفت: تغذیه سالم کلید حفظ سلامتی خدمۀ کشتی‌ها است و باید به تغذیه دریانوردان توجه کافی مبذول شود و همواره چکاپ پزشکی انجام شود تا آنان در کشتی دچار آسیب روانی و جسمی نشوند.

"Simon Grainge" مدیر اجرایی ISWAN  نیز گفت: اعزام دریانوردان به مرخصی ساحلی، دسترسی آنان به امکانات رفاهی بنادر و ایجاد امکانات مناسب در کشتی از نیاز‌های اولیه دریانوردان در کشتی محسوب می‌شود بالاخره دسترسی به پشتیبانی مناسب در صورت نیاز کلید رفاه خدمه و کشتی‌ها است که باید در داخل کشتی و خشکی مدیریت شود.

"Gisa R. Paredes" افسر ارشد عملیات WellAtSea ضمن اشاره به لزوم دسترسی دریانوردان به اینترنت، ارتقا آموزش دریایی را مورد تأکید قرار داده و گفت: بر این باوریم که رفاه پایدار در کشتی همواره با توجه به نیاز‌های روزمره، ارتباطات مداوم، ترویج آموزش نیروی ا‌نسانی و برنامه ریزی برای فعالیت‌هایی است که از طریق خشکی به آنان منتقل می‌شود.

در این راستا آموزش خلاق از مواردی است که باید همواره مد نظر مدیران خطوط کشتیرانی قرار گیرد.

کاپیتان "هاری سوبرامانیام" رئیس منطقه‌ای روابط تجاری باشگاه مالکان کشتی معتقد است: نیروی انسانی که در ساحل به سر می‌برد می‌تواند به عنوان یک پشتیبان برای دریانوردان محسوب شود تا آنان بتوانند از رفاه نسبی برخوردار شوند.

"یوهانا کارلستروم" مدیر اجرایی پیشگیری از خسارت ALANDIA بر مدیریت فرماندهان کشتی اشاره کرده و خاطر نشان ساخت:  فرماندهان کشتی باید با ارسال گزارش از اتفاقاتی که در کشتی صورت می‌گیرد به ارتقا فرهنگ دریایی و سلامتی دریانوردان کمک کنند و همیشه رفاه دریانوردان در اولویت شرکت‌های کشتیرانی قرار گیرد، به نظر من باید کشتی‌ها و خدمه آن‌ها به طور مناسب از ساحل پشتیبانی شود و نباید هزینه‌ها باعث اولویت ندادن به رفاه دریانوردان باشد.

"تیم اسپرینگت" مدیر حقوقی اتاق کشتیرانی بریتانیا گفت: امنیت و رفاه دریانوردان باید همیشه تضمین شود دریانورد باید بتواند مشکلات ناشی از آنچه در محیط کار مشاهده می‌کند به راحتی به مدیران چه در دریا و چه در خشکی منتقل کند.

"ندرو استفنز" مدیر اجرایی ابتکار حمل و نقل پایدار نیز تاکید کرد: کار در دریا به یک دریانورد بستگی ندارد بلکه با جامعه دریانوردان عجین شده و آن‌ها باید از احترام و رفتار مناسب برخوردار باشند.

"Connie S. Gehrt" مدیر عامل LL.M og Master نیز گفت: طی سال‌های اخیر بویژه در دوران کرونا رفاه خدمه کشتی‌ها چالش برانگیز بوده بنابراین هنوز به تعهد صادقانه مدیران خطوط کشتیرانی نیاز داریم تا زمنیه رفاه آنان را چه در کشتی و چه در زمان مرخصی تامین کنند.

"بن بیلیمدیر" مدیر مشارکت منطقه‌ای مأموریت دریانوردان گفت: خوشبختانه رفاه دریانوردان در طول سال‌های کووید نسبت به زمان‌های دیگر به رسمیت شناخته شد و باید تداوم داشته باشد ما باید به منظور سلامت روان آنان و رفاه بیشتر کار‌های زیادی صورت دهیم  آنان باید به خوبی به مرخصی ساحلی دسترسی داشته و دستمزد آنان با کاری که انجام می‌دهند مطابقت داشته باشد.

"دکتر ماریا کاررا" معاون پژوهشی دانشگاه جهانی دریانوردی (WMU) نیز گفت: بهبود رفاه و بالا بردن مهارت دریانوردان و بالا بردن فرهنگ کاری با استفاده از تجربیات دریانوردان باید در محیطی عاری از هر نوع اذیت و آزار بدون آنکه سلامت جسمی و روانی  دریانورد  به خطر بیفتد، حفظ شود.

"ماریس سیرولیس" مدیر‌عامل Clever Point Marine گفت: تکمیل محل کار دریانوردان در کشتی با فنّاوری‌ها و قابلیت‌های خدماتی پیشرفته باید ترکیب شود و تمامی خطوط کشتیرانی باید دستورالعمل‌های لازم یکدست و مشخص برای خدمه  کشتی‌ها در سراسر حهان به منظور بالا بردن امکان رفاه دریانوردان صادر شده و در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار