۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر:

صادرات ایران به قطر با رشدی ۵ برابری به یک میلیارد دلار خواهد رسید

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر از افزایش میزان صادرات ایران به قطر خبر داد و گفت: با توسعه روابط، افزایش تعاملات تجاری و فرصت جام جهانی فوتبال، میزان صادرات ایران به یک‌ میلیارد دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۹۳۱۶۳

صادرات ایران به قطر با رشدی ۵ برابری به یک میلیارد دلار خواهد رسید


خورشید گزدرازی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه تجارت دریایی و تعامل با کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد اظهار داشت: این استان در عرصه صادرات غیرنفتی قدم‌های مهم و مؤثر برداشته است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات ایران به کشور قطر از بنادر استان بوشهر انجام می‌شود، گفت: از ۷۰ درصد محموله‌های صادراتی یاد شده ۴۵ درصد آن از طریق بندر دیر انجام می‌شود.

وی کوتاه بودن مسافت بین بندر دیر با قطر را فرصت مهمی برای صادرات دانست و بیان کرد: امسال گمرک و بندر دیر به تجهیزات لازم برای تسریع در خدمات صادراتی مجهز می‌شود.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر جایگاه این استان را در تعامل با قطر ویژه و خاص دانست و افزود: استان بوشهر به عنوان بندر معین کشور در صادرات به قطر معرفی شده است.

گزدرازی فرصت جام جهانی فوتبال قطر را یک فرصت برای توسعه صادرات دانست و افزود: با توسعه روابط، افزایش تعاملات تجاری و فرصت جام جهانی فوتبال، میزان صادرات ایران به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: کشور قطر با توجه به در پیش بودن جام جهانی فوتبال نیازمند مواد غذایی از جمله میوه و تره‌بار، صیفی‌جات و سبزیجات، خدمات ساخت و ساز و مهندسی، مصالح ساختمانی هستند و در این زمینه فرصت‌های صادراتی خوبی برای تجار ایرانی فراهم است.

گزدرازی از توسعه برنامه گردشگری دریایی خبر داد و تصریح کرد: در این راستا پایانه مسافربری بندر بوشهر تا یک‌ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود درحالی‌که اگر این پایانه دو سال پیش به بهره‌برداری می‌رسید ما می‌توانستیم در برنامه‌های پیشنهادی به قطری‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار