۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

برگزاری همایش گردشگری ساحل نشینان در چابهار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان از برگزاری همایش گردشگری ساحل نشینان در شهرستان چابهار در مرداد ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۶۱

برگزاری همایش گردشگری ساحل نشینان در چابهار

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: با موافقت به عمل آمده از سوی مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همایش گردشگری ساحل‌نشینان کشور با حضور نمایندگان گردشگری هفت استان ساحلی کشور در چابهار برگزار خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این همایش در مرداد ماه امسال و همزمان با جشنواره مونسون برگزار خواهد شد، گفت: با برگزاری این همایش این امکان فراهم خواهد شد که تمام استان‌های ساحلی کشور بتوانند با برپایی غرفه‌ها، به مدت یک هفته جاذبه‌های گردشگری خود را به عموم مردم معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت هفت استان ساحلی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، گلستان، گیلان، مازندران و خوزستان برگزار می‌شود، خاطرنشان ساخت: قرار است در این جشنواره هر شب یکی از این استان‌ها ظرفیت‌های خود را به نمایش بگذارند.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، این رویداد در تقویم رویداد‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تعریف و مقرر شده تا هر سال در یک استان ساحل‌نشین برگزار شود.
وی در ادامه همکاری دستگاه‌های مرتبط در برگزاری این جشنواره را خواستار شد و گفت: دستگاه‌های مختلف می‌توانند در زمینۀ تبلیغات و اطلاع رسانی، برگزاری سیاه چادر‌های عشایری، معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان در این جشنواره همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام دهند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، این استان را به دلیل دارا بودن بخش زیادی از سواحل مشترک با دریای عمان، یکی از مهمترین استان‌های ساحلی در زمینه دارا بودن پتانسیل‌های گردشگری اعلام کرد.
به گفته وی، استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از طریق اقیانوس هند به آب‌های آزاد راه داشته و این امتیاز بسیار ویژه‌ای برای توریسم این استان محسوب می‌شود، اما تاکنون آنچنان که شایسته است از این موهبت بهره‌برداری نشده است.
جلال‌زایی تأکید کرد: سواحل مکران ایران را با ۱۹ کشورِ حاشیه اقیانوس هند و یک سوم جمعیت دنیا هم‌مرزی می‌کند که این امر در نوع خود در میان سایر استان‌های ساحلی کشور و از نظر توریسم دریایی بسیار منحصر به فرد است.
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، جشنواره گردشگری ساحل‌نشینان کشور بهانه‌ای برای مطرح کردن اهمیت سواحل مکران جهت رشد اقتصادی با تکیه بر توسعه دریا محور است که امیدواریم شاهد تبعات مثبت آن در استان باشیم.

وی اذعان داشت: یکی از دلایلی که اولین دوره جشنواره ساحل‌نشینان کشور در چابهار برگزار می‌شود ارجحیت و اهمیت سواحل مکران به لحاظ تجارت، ترانزیت و ظرفیت‌های گردشگری نسبت به سواحل دیگر کشور است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: برگزاری این جشنواره ملی در چابهار می‌تواند باعث معرفی ظرفیت‌های منطقه، فراهم نمودن زمینه برای سرمایه گذاری، افزایش شهرت استان و افزایش خودباوری در میان مردمان این خطه جهت مشارکت در توسعه شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار