۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

سوت قطار کانتینری فردا با حضور رئیس جمهوری به صدا در می‌آید

سوت قطار کانتینری فردا با حضور رئیس جمهوری به صدا در می‌آید
در حالی‌که قرار بود با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قطار کانتینری ریلی قزاقستان-ایران- ترکیه راه اندازی شود این مراسم به فردا موکول شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۳

به گزارش  مانا، قرار بود امروز  طی مراسمی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن و برخی مسئولان کشور قزاقستان، قطار کانتینری آزمایشی اعزامی قزاقستان به مقصد ترکیه و اروپا با ورود به کریدور شبکه سراسری ریلی ایران رسماً راه‌اندازی شود.

این در حالی است که این برنامه کنسل و قرار است فردا با حضور ویدیو کنفرانسی رؤسای رییس جمهور ایران و قزاقستان قطار کانتینری قزاقستان-ایران-ترکیه به صورت آزمایشی راه اندازی شود.

بر اساس این گزارش، اعزام این قطار بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های قبلی انجام شده بین سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با مدیرعامل راه‌آهن کشور قزاقزستان و با هدف فعال شدن کریدور ترانزیتی KTI (قزاقزستان - ترکمنستان - ایران) و در ادامه حمل به مقصد ترکیه و اروپا در چارچوب نشست رؤسای جمهور دو کشور ایران و قزاقزستان صورت پذیرفته است.

این قطار کانتینری روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ خرداد از مبدا اکتائو قزاقزستان بارگیری و به مقصد در نظر گرفته شده، مطابق برنامه تنظیمی اعزام شده است.  

قطار یاد شده شامل ۴۸ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت حامل گوگرد است که روی ۲۴ دستگاه واگن مسطح قزاقی بارگیری و در ایستگاه اترک ترکمنستان به واگن‌های ایرانی ترانشیپمنت و پس از انجام تشریفات لازم به سمت ایستگاه مرزی ایران در اینچه برون حرکت کرده است.

طول این مسیر ریلی شش هزار و ۳۳۶ کیلومتر است که از این میزان، حدود سه هزار و ۱۸۵ کیلومتر در قلمرو قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در قلمرو ترکمنستان، یک هزار و ۵۱۷ کیلومتر در قلمرو ایران و ۹۳۴ کیلومتر آن در قلمرو ترکیه قرار دارد.

تعداد واگن‌های قطار کانتینری آزمایشی قزاقزستان ۲۴ دستگاه و تعداد کانتینرها، ۴۸ عدد کانتینر ۲۰ فوت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار