۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲

۵ فروند شناور صیادی ایرانی در اسارت دزدان دریایی

۵ فروند شناور صیادی ایرانی در اسارت دزدان دریایی
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر ۵ فروند شناور صیادی در اسارت دزدان دریایی قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷

به گزارش خبرنگار مانا؛ سید حسین حسینی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شده بود در پاسخ به سوال خبرنگار مانا در خصوص چگونگی حمایت سازمان شیلات از صیادان ایرانی در مقابل دزدان دریایی گفت: با توجه به اینکه سالانه ۱۷۵ هزار تُن ماهی در اقیانوس هند توسط صیادان ایرانی توسط ۸۰۰ فروند شناور صید می‌شود، حمایت از این صیادان در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد.
معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج فروند شناور صیادی در اسارت دزدان دریایی قرار دارند، گفت: برای جلوگیری از تداوم چنین وقایعی برای صیادان، بحث صید فراسرزمینی از طریق دیپلماسی قوی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، این مهم از طریق تعامل و رایزنی با کشور‌های حاشیه اقیانوس هند به ویژه کشور‌های آفریقایی در راستای تأمین امنیت صیادان انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار مانا در خصوص چگونگی بخورد دولت ایران در قبال شناور‌های خارجی که به آب‌های سرزمینی ما ورود می‌کنند به چه صورت است، بیان داشت: دولت ایران با شناور‌های صیادی متجاوز، اخلاق مدارانه برخورد کرده و اقدام به دستگیری و زندانی کردن آن‌ها نمی‌کند.
وی تصریح کرد: شناور‌های صیادی خارجی در صورت ورود به آب‌های سرزمینی ایران، توسط نیرو‌های دریابانی و یا یگان حفاظت شیلات توقیف و سپس باز‌گردانده می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار