۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

۲۰ عملیات موفق نجات دریایی انجام داده‌ایم/اتکا نیروی دریایی بر جوانان و توان داخلی است

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش ۲۰ عملیات نجات موفق دریایی در آب‌های بین المللی انجام داده است.
کد خبر: ۹۳۱۲۱

۲۰ عملیات موفق نجات دریایی انجام داده‌ایم/اتکا نیروی دریایی بر جوانان و توان داخلی است

امیردریادار شهرام ایرانی در گفتگو با خبرنگار مانا در حاشیه نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران با بیان اینکه ناوگروه هشتاد و سوم نیروی دریایی راهبردی ارتش هم‌اکنون در دریای سرخ مستقر است، تصریح کرد: تا امروز پنج هزار شناور تحت حمایت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سلامت در منطقه عبور کرده‌اند که تنها بخشی از آنها از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش ایران بوده و مابقی خارجی بوده‌اند.
وی این امر حمایت را هدیه جمهوری اسلامی ایران به جهان دانست و افزود: در این میان ۲۰ مورد عملیات نجات انجام داده‌ایم که ۱۸ مورد شناور خارجی و دو مورد نیز شناورهای ایرانی بوده‌اند که از نیروی دریایی درخواست کمک کرده‌اند.
امیردریادار ایرانی با بیان اینکه علی‌رغم ادعاهایی که نیروهای غیرموجه در منطقه داشته‌اند تاکنون توفیقی در حمایت از شناورها نداشته‌اند، خاطر نشان کرد: این نیروها نه تنها کمکی به امنیت دریانوردی منطقه نکرده اند بلکه حتی باعث غرق شناور شده‌اند.
وی حضور امنیت آفرین سربازان نیروی دریایی ارتش در عمق ۲۲۰۰ کیلومتری آبهای بین‌المللی را نشانه دیگری از اقتدار جمهوری اسلامی ایران ارزیابی کرد و گفت: با این دست اقدامات دنیا فهمیده است که ایرانی‌ها وقتی ادعایی را مطرح می‌کنند حتماً در عرصه عمل اجرا می‌کنند.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تکیه‌گاه این نیرو را مانند دیگر بخش‌ها  نشانه حمایت مردم، دانشمندان و صنعتگران داخلی دانست و ادامه داد: با حمایت‌های مردمی امروز محتاج دیگران نیستیم و هر مانعی را با توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی از پیش پا برمی‌داریم.
وی افزود: نیروی دریایی در عمق دریا با تماس با صنعتگران توانمند داخلی و حضور آنها مشکلات را حل می‌کند.
امیردریادار ایرانی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی بیش از ۴۳ هزار کیلومتر طی کرده است و به زودی با لطف خدای متعال مسیری طولانی‌تر را طی خواهیم کرد.
وی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکاء به نیروهای جوان و شرکت‌های دانش بنیان روی پای خود ایستاده است و هیچ نیرویی یارای به چالش کشیدن آن را ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار