۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی ج.ا.ا:

بخش اعظم نیاز‌های ناوگان از داخل کشور تامین می‌شود/ افزایش کیفیت و تعهد به زمانبندی انتظار گروه کشتیرانی از صنایع داخلی

بخش اعظم نیاز‌های ناوگان از داخل کشور تامین می‌شود/ افزایش کیفیت و تعهد به زمانبندی انتظار گروه کشتیرانی از صنایع داخلی
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه کشتیرانی طی یک دهه اخیر تکیه خود را بر تولید داخل به صورت مستمر افزایش داده است.
کد خبر: ۹۳۱۲۰

عبدالرضا محبی در حاشیه نمایشگاه صنایع دریایی ایران در جزیره کیش در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه تکیه بر تولید داخل در صنعت دریایی کشور هر سال بیشتر شده است، تصریح کرد: در استفاده از توان داخلی در نقطه خوبی قرار گرفته ایم اما صنعت دریایی و دریانوردی در این زمینه تا نقطه مطلوب فاصله دارد.
وی با تاکید بر اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون تا 83 درصد از نیاز ناوگان خود را در تمام بخش ها از داخل کشور تامین می کند، افزود: گروه کشتیرانی بر اساس راهبردی مصوب طی یک دهه اخیر نسبت به گذشته تکیه خود را بر تولیدات داخلی به صورت مستمر افزایش داده است.
معاون توسعه ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه خواهان افزایش کیفیت خدمات صنایع دریایی داخلی شد، گفت: از صنعتگران داخلی در بخش های ساخت و تعمیرات شناور انتظار داریم که با بالا بردن کیفیت تولیدات و خدمات خود، کنترل هزینه ها و به تبع آن کنترل قیمت‌ها و مهم تر از همه زمانبندی تحویل به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی کمک کنند تا قادر باشیم هر چه بیشتر در داخل کشور نیازهای متعدد ناوگان را تامین کنیم.
وی در رابطه با طرح سازمان بنادر و دریانوردی در جهت سفارش ساخت چند ده فروند شناور به صنایع داخلی، خاطر نشان کرد: طرح بسیار خوبی است و ما تصور می کنیم که این طرح می تواند در تامین بودجه مورد نیاز ساخت شناور در داخل مؤثر باشد.
محبی ادامه داد: تأمین منابع مالی به صورت تسهیلات بزرگترین مشکل پیش روی ساخت شناور است امروزه در جهان خرید شناور به صورت نقدی انجام نمی شود بنابراین حال که سازمان بنادر و دریانوردی در این زمینه پیش قدم شده است کمک شایان توجهی به رفع این مشکل خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره مند شدن گروه کشتیرانی از تسهیلات سفارش ساخت شناور از صنایع داخلی، تصریح کرد: با توجه به چندین قرارداد امضاء شده و در دست امضاء ساخت شناور در داخل از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این نوع تسهیلات کمک شایان توجهی نسبت به تداوم این امر دارد.
محبی در پایان درباره روابط گروه کشتیرانی و سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: دو طرف همکاری تنگاتنگی در راستای تامین منافع ملی در بخش دریا دارند و حمایت کاملی را از یکدیگر صورت می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار