۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۸ پروژه اولویت‌دار بنادر استان بوشهر برای ۱۴۰۱ معرفی شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: هشت پروژه اولویت‌دار بنادر این استان برای ۱۴۰۱ معرفی شدند.
کد خبر: ۹۳۱۰۸

۸ پروژه اولویت‌دار بنادر استان بوشهر برای ۱۴۰۱ معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به اینکه این استان دارای طولانی‌ترین ساحل و مرز دریایی با خلیج‌فارس است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های بندری برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی، تجاری و گردشگری دریایی فراهم شده است.

وی پروژه‌های دارای اولویت بنادر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پروژه نخست شامل طرح توسعه بندر ریگ است که در این پروژه احداث دستک شرقی، لایروبی خور و انحراف رود شور اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان  کرد: در قالب طرح توسعه بندر ریگ انجام لایروبی بندر ریگ با اولویت ویژه و در خرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: تهیه برآورد اولیه موج شکن (دستک غربی) نیز منوط به انجام مطالعات ژئوتکنیک است و در خصوص انحراف رود شور نیز طرح اولیه در مطالعات ارائه شده که مشاور باید بررسی‌های بیشتری در این خصوص انجام دهد.

وی اضافه کرد: برای بندر دیر نیز ساخت چهار پست اسکله رمپ لندیگ‌کرافت و مطالعه و احداث ساختمان به شکل سوله به مساحت ۳۰۰ مترمربع جهت اسقرار دستگاه‌های مرتبط با امر صادرات و واردات تدارک دیده شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: اعتبار مورد نیاز احداث چهار پست اسکله رمپ بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی یادآور شد: برای بندر دیر همچنین احداث ساختمان قرنطینه بهداشتی و نباتی و پلیس امنیت اقتصادی و گذرنامه نهایی شده و مقرر شد در دو پکیج مناقصه (احداث رمپ‌ها و ساختمان قرنطینه نباتی) به صورت جداگانه انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ارتباط با بندر کنگان نیز تکمیل پروژه موج‌شکن کنگان، احداث انبار سرپوشیده، مطالعه و احداث اسکله‌های انگشتی، اسکله رمپ و پنج هزار مترمربع بارانداز از اولویت‎‌های این بندر برای سال ۱۴۰۱ است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: مطالعه انبار سرپوشیده کنگان به اتمام رسیده و استحصال مکان احداث انبار نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات احداث اسکله انگشتی کنگان توسط سازمان بنادر اجرایی می‌شود، افزود: احداث موج شکن بندر کنگان اکنون با پیشرفت ۶۲ درصد در حال اجرا بوده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

شکیبی نسب ادامه داد: در بندر عسلویه نیز پروژه اولویت دار اطاله موج شکن بازوی شرقی، احداث دایک و لایروبی حوضچه جدید از اولویت‌های سال جاری است.

وی افزود: برای بندر بوشهر نیز مطالعه و احداث اسکله نفتی در زون نفتی جزیره نگین پیش بینی شده است که در این زمینه کاربرگ اخذ مجوز انجام مطالعه و احداث یک پست اسکله نفتی تهیه و به سازمان ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: برای بندر گناوه نیز طرح توسعه بندر گناوه شامل احداث موج شکن، لایروبی و دیوارکشی بین اراضی از اولویت‌‎های تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ است که اکنون کار در مرحله انجام مطالعات است.

وی افزود: برای بندر دیلم نیز در قالب طرح توسعه، احداث موج شکن، لایروبی و دیوارکشی اراضی در دستور کار قرار دارد که اکنون مطالعات آن در حال انجام است.

شکیبی نسب یادآور شد: برآورد لایروبی در این بندر حدود یک میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اتمام پروژه اسکله مسافری بوشهر در نیمه نخست امسال شامل احداث هفت عدد دلفین مهار و یک پلتفرم جهت سوار و پیاده شدن مسافر از دیگر اولویت‌های این اداره کل است که با توجه به پیش بینی استفاده از این اسکله برای جام جهانی فوتبال در قطر با اولویت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

شکیبی نسب اضافه کرد: برای مجتمع بندری نگین نیز احداث جاده به طول ۹.۵ کیلومتر و پُل به طول ۱۷۵ متر در حال اجرا است که اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: در ارتباط با مجتمع بندری نگین پروژه تأسیسات زیربنایی شامل ۱.۵ کیلومتر راه اصلی، ۱.۵ کیلومتر راه فرعی، تونل انرژی (شامل تاسیسات آب، برق، اطفاء حریق) است که ابنیه آن اجرا شده و اکنون کار در آستانه ورود به مرحله اجرای تاسیسات قرار دارد.

شکبی‌نسب اضافه کرد: با توجه به تأخیر ایجاد شده در اجرا پروژه یاد شده به عوامل اجرا تاکید لازم برای اصلاح و سرعت بخشی به روند اجرا پروژه داده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار