۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

افزایش تصاعدی نرخ حمل کانتینر از آسیا به اروپا و آمریکا

حرص و ولع اروپائیان برای پُر کردن انبار‌ها از کالا در پی بحران روسیه و اوکر‌این، کاهش ازدحام بنادر، پایان قرنطینه بنادر و رفع محدودیت‌های کرونایی باعث شد نرخ حمل کانتینر در هفتۀ قبل از آسیا به اروپا و آمریکا افزایش یابد.
کد خبر: ۹۳۱۰۳

افزایش تصاعدی نرخ حمل کانتینر از آسیا به اروپا و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز، اگرچه طی روز‌های های اخیر واردات کالا به تعداد اندکی از کشور‌های اروپایی با کاهش هشت درصدی مواجه شد، اما در سایر  خطوط اروپا و آمریکا جهش واردات ۱۲ درصدی مشاهده شد.

 این گزارش حاکی است در پی بحران روسیه -اوکراین طی روز‌های اخیر کشور‌های اروپایی و آمریکا با حرص و ولع خاصی تصمیم جدی به واردات کالا گرفته‌اند. در این ارتباط مشاهده خبر‌نگاران رویترز حاکی از آن است که ترمینال‌های ذخیرۀ کانتینر در بسیاری از کشور‌های اروپایی از تراکم ۸۰ تا ۹۰ درصدی رنج می‌برند.

در این رابطه خطوط کشتیرانی ائتلاف  2m  و mersk.، msc تصمیم گرفته‌اند کشتی‌های بیشتری را در خطوط آسیا به اروپای شمالی به منظور کاهش فشار بر بنادر آنتورپ و روتردام اختصاص دهند.

در این گزارش آمده است بر اساس شاخص fbx میانگین نرخ حمل یک جعبه کانتینر ۴۰ فوتی هفتۀ پیش از آسیا  به اروپا از ۱۰۴۱۴ دلار به ۱۰۶۹۲ دلار رسید.

از سوی دیگر نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از آسیا به امریکا از ۹۳۸۲  دلارعبور کرده و در موقعیت  ۹۵۸۸ دلار تثبیت شد.

 در پایان این گزارش آمده است شاخص fbx نشان می‌دهد نرخ حمل جعبه کانتینر به طور میانگین در اکثر نقاط دنیا در ۱۸ ماه گذشته ۴۲۰ درصد بالا رفته است. بدون شک بر اساس پیش‌بینی کارشناسان و تحلیلگران روند نرخ حمل کانتینر در روز‌های آینده همچنان تصاعدی خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار