۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

واگذاری ۲ اسکله و موج‌شکن به شیلات خوزستان و نیروی دریایی سپاه

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: دو اسکله و موج شکن در آبادان و هندیجان پس از احداث و تکمیل با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به شیلات خوزستان و منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۱

واگذاری ۲ اسکله و موج‌شکن به شیلات خوزستان و نیروی دریایی سپاه

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان صدرالله بهرامی افزود: علی‌رغم موانع و مشکلات در زمینه واگذاری موج‌شکن‌ها و اسکله‌های جنوب کشور، سازه‌های ساحلی خوزستان طبق مصوبات ابلاغی توسط کارگروه واگذاری موج شکن‌های سواحل استان به دستگاه‌های ذی‌ربط واگذار شد.

وی اظهارداشت: این اقدام با هدف عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، رونق اشتغال، محرومیت زدایی و تقویت پدافند غیرعامل انجام شده است.

بهرامی با اشاره به مفاد تصویب نامه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی و مصوبه هیئت وزیران در خصوص تحویل برخی از اسکله‌ها و موج شکن‌های سواحل جنوب کشور خاطرنشان کرد: اسکله شناور گوبان آبادان به طول ۵۰ متر و عرض سه متر به اداره کل شیلات استان خوزستان و موج شکن سنگی قمر ۱ واقع در ۵۵ کیلومتری غرب بندرهندیجان با طول ۶۵۰ متر پس از گذراندن فرایند قانونی به منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.  

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: احداث اسکله‌ها و موج‌شکن‌های مذکور ضمن ارتقای سطح ایمنی و امنیت شناورها، افزیش سهولت امور مرتبط به صیادی و رضایت ذی‌نفعان را در پی دارد.

بهرامی گفت: با استقرار دستگاه‌های ذی‌ربط و ایجاد زیرساخت‌های اولیه در پسکرانه این مناطق، به زودی شاهد تشکیل تعاونی‌های صیادی فعال و جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به منظور ایجاد فرصت‌های جدید شغلی توام با رونق فعالیت‌های صیادی و گردشگری در سواحل خوزستان خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار