۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

آب‌های شمال خلیج فارس و سواحل خوزستان مواج و توفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تا ۲۲ خرداد مواج و توفانی است.
کد خبر: ۹۳۰۸۸

آب‌های شمال خلیج فارس و سواحل خوزستان مواج و توفانی است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد شدید متلاطم است و برای تردد شناور‌های صیادی و باری مناسب نیست.

وی با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در مناطق ساحلی استان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس، از ملوانان و صیادان خواست در تردد‌های دریایی احتیاط کرده و حتی‌المقدور تا بهبود شرایط جوی، سفر‌های خود را به تعویق بیندازند.

سبزه زاری توصیه کرد با توجه به تغییرات آب و هوایی در خلیج فارس و مناطق ساحلی خوزستان، از فعالیت شناگران و تردد قایق‌های کوچک جلوگیری شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهارداشت: با توجه به شرایط جوی پیشِ رو، احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تور‌های صیادی، غرق شدن شناگران و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی در آب‌های ساحلی خوزستان وجود دارد.

وی کاهش نسبی دما و شرجی، و تندباد لحظه‌ای را پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان عنوان کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای از دستگاه‌های اجرایی و امداد ونجات خواست آمادگی برای پیشگیری ازحوادث غیرمترقبه در شهر‌های ساحلی خوزستان را داشته باشند.

در روز‌های اخیر گرمای شدید و شرجی نفسگیر در شهر‌های ساحلی خوزستان، فعالیت‌های عمومی در این شهر‌ها را تا حدود زیادی محدود و شهروندان را کلافه کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار