۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

همکاری مشترک سنگاپور با امارات در زمینه سوخت بدون کربن

سنگاپور و امارات به منظور دستیابی به کربن زدایی و دیجیتالی کردن تجهیزات سوخت بدون کربن در حمل و نقل دریایی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۰۸۶

همکاری مشترک سنگاپور با امارات در زمینه سوخت بدون کربن

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ Quah Ley Hoon مدیر اجرایی MPA سنگاپور با اشاره به اینکه به منظور دستیابی به حمل‌و‌نقل سبز و هوشمند، کشور‌ها هیچ راهی جز اشتراک گذاری داده‌ها و همکاری مشترک ندارند، گفت: دیجیتالی شدن صنعت حمل‌و‌نقل دریایی و تلاش برای کربن زدایی بیشتر یکی از حوزه‌های کلیدی در صنعت کشتیرانی است که فقط می‌توان با همکاری کشور‌ها با چالش‌های مهم آن روبه‌رو شد.

وی گفت: در راستای اهداف IMO صنعت دریایی باید میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود را کاهش دهد و در این ارتباط همکاری دو کشور سنگاپور و امارات در زمینه دستیابی به سوخت صفر درصد از جمله مسائلی است که در تفاهم نامه  بین دو کشور قید شده است.

وی یاد‌آور شد: صنعت دریایی باید بتواند سوخت‌هایی جدید مانند آمونیاک و هیدروژن را در راستای کربن زدایی به عنوان پناهگاهی برای حمل‌و‌نقل دریایی قلمداد کند که آن هم در این تفاهم نامه دیده شده است.

وی در ادامه گفت: قرار است به منظور بررسی چالش‌های کلیدی پیشِ روی صنعت دریایی کنفرانسی با حضور تمامی اعضای IMO با عنوان (PAR ۲۰۲۲) در اگوست سال جاری میلادی برگزار شود که در این رویداد بزرگ دریایی مقامات بندری سراسر جهان به منظور همکاری بیشتر مسائل و مشکلات خود را مطرح خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار