۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

دستورالعمل جدید IMO برای مقابله با قاچاق حیات وحش از طریق دریا

سازمان بین‌المللی دریانوردی در چهل و ششمین جلسه کمیته تسهیل قوانین و مقررات FAL46، دستورالعمل جدیدی را برای پیشگیری از قاچاق حیات وحش از طریق حمل ونقل دریایی تصویب کرد.
کد خبر: ۹۳۰۷۰

دستورالعمل جدید IMO برای مقابله با قاچاق حیات وحش از طریق دریا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این دستورالعمل که به پیشنهاد رسمی کشور‌های برزیل، آلمان، کلمبیا، کنیا، تانزانیا، اتاق بین‌المللی کشتیرانی، کمیته دائمی بین‌المللی کشتیرانی، صندوق جهانی طبیعت و صندوق بین‌المللی FAL۴۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای حاضر در کمیته  تسهیل قوانین رسیده و به تمام کشور‌های عضو ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش پس از تصویب دستورالعمل قرار شد توسط جمهوری کنیا با تشکیل گروه‌های کاری در برنامه‌های توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) و کارگروه حمل‌و‌نقل گنجانده شده و پیگیری شود.

"فیلیپا دایسون" هماهنگ کننده تعامل بخش حمل‌و‌نقل IMO در این زمینه با اشاره به لازم‌الاجرا بودن دستوالعمل گفت: قاچاق حیات وحش یک نگرانی رو به رشد در سطح جهانی است که تنوع زیستی و اکوسیستم سیستم حیاتی را برهم زده و سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند.

در این ارتباط قاچاقچیان از ضعف‌های زنجیرۀ تأمین برای انتقال غیرقانونی گونه‌های در معرض خطر استفاده کرده که در این ارتباط ۷۲ تا ۹۰ درصد از حمل غیر‌قانونی حیات وحش از طریق حمل‌و‌نقل دریایی قاچاق می‌شود که همین کار مسئولیت مسئولان حمل‌و‌نقل دریایی را بیشتر می‌کند.

وی گفت: این دستورالعمل به عنوان یک طرح  بازدارنده تجارت غیرقانونی حیات وحش محسوب می‌شود و از طریق تمامی کشور‌های عضو و سازمان‌های مردم نهاد و شرکای سازمان بین‌المللی دریانوردی حمایت خواهد شد.

"دکتر مارگارت کینرد" رهبر جهانی تمرین حیات وحش WWF نیز گفت: در راستای تصویب این دستورالعمل گروه کاری با هماهنگی ذی‌نفعان با دولت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌های خصوصی و سازمان بین‌المللی همکاری کرده که منجر به حمایت گسترده اعضای IMO از دستورالعمل جدید خواهد  شد.

نمایندۀ جمهوری کنیا در پایان این نشست گفت: دولت این کشور از همه کشور‌های عضو می‌خواهد تا در حمایت از این دستورالعمل  همکاری لازم را به عمل آورند که این کمک بزرگی به حفاظت از حیات وحش ما در سراسر جهان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار