۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

روند مبالادت تجاری ایران و چین در ابتدای سال ۲۰۲۲

روند مبالادت تجاری ایران و چین در ابتدای سال ۲۰۲۲
از چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان می توان یاد کرد؛ از سوی دیگر این کشور اولین شریک تجاری ایران محسوب می شود که طی چهار دهه گذشته روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران حفظ کرده و در ۱۰ سال گذشته همواره در فهرست مبادلات ایران قرار داشته است.
کد خبر: ۹۳۰۵۱

به گزارش مانا به نقل از اکو ایران؛ با توجه به روند مناسبات تجاری ایران و چین این سوال مطرح می‌شود که روند تجاری دو کشور در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۲ چگونه بوده است؟ براساس داده‌های اعلام شده از سوی گمرک چین در مدت زمان مورد بررسی مبادلات تجاری ایران این دو کشور رشدی ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به پنج میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسیده است. ارزش مبادلات تجاری ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۱ بالغ بر چهار میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

از سوی دیگر بر اساس آمار اعلام شده در مدت زمان مورد بررسی صادرات ایران به چین رشدی ۲۵ درصدی داشته است و نسبت به مدت مشابه سال قبل به دو میلیارد و ۴۸۹ میلیون دلار رسیده است. نفت عمده کالای صادراتی به چین بوده که صادرات آن در مدت زمان مورد بررسی رشد داشته است.

حال این سوال مطرح می‌شود که در مدت زمان مورد بررسی صادرات چین به ایران چه میزان رشد داشته است؟ بر اساس ارزیابی صورت گرفته ارزش صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا آوریل امسال هشت درصد رشد داشته و به دو میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار رسیده است. در ماه‌های ژانویه تا آوریل سال قبل چین دو میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار