۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

احداث دانشگاه دریانوردی در گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با تأکید بر لزوم توجه به رونق اقتصادی، جذب کالا و سرمایه گذار، گفت: با رایزنی‌های انجام شده دانشگاه دریانوردی در گیلان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۴۹

احداث دانشگاه دریانوردی در گیلان

به گزارش مانا، حسن یونسی خمسی پیش از ظهر دوشنبه در سالن همایش‌های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان، اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای ارتقای ایمنی دریایی و بندری داریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از سوانح به خاطر بارگیری بد رخ می‌دهد، افزود: به صفر رساندن سوانح دلیل بر عدم تحرک و فعالیت در دریاها است و در پیشرفته‌ترین کشورها نیز این حوادث رخ می‌دهد اما تلاش می‌شود سوانح دریایی در گیلان به حداقل برسد.

یونسی رونق اقتصادی و جذب کالا و سرمایه گذار را یکی از برنامه‌های در دستور کار خود عنوان و اضافه کرد: باید با مدیریت جهادی و ایجاد ترافیک پایدار دریایی موجبات رونق اثر گذار اقتصادی گیلان فراهم آید.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت لایروبی بنادر گفت: بندر انزلی به دلیل واقع شدن در مجاورت تالاب رسوب گذاری بالایی دارد و تلاش می‌شود در شش ماهه دوم سال عمق مناسبی را برای خطوط کشتیرانی ایجاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به راه اندازی دانشگاه دریانوردی در گیلان به عنوان برنامه‌های در دستور کار خود اشاره و ادامه داد: با توجه به اینکه گیلان همواره جز سه استان کشور اول کشور در تربیت و تزریق دریانورد به حمل حمل نقل دریایی کشور بوده با رایزنی‌های انجام شده با دانشگاه‌های مختلف، برای اولین بار دانشگاه دریانوردی برایرشته‌های دریانوردی در مقطع کارشناسی در گیلان راه اندازی می‌شود.

وی همچنین گفت: تعامل حداکثری با مسئولان شهری و استانی و دستگاه‌های اجرایی همچون گمرک و منطقه آزاد برای افزایش رشد اقتصادی گیلان در دستور کار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار