۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

سازمان ملل دزدی دریایی در خلیج گینه را در ردیف جرائم مجرمانه برشمرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا دستورالعملی را تصویب کرد که در آن از کشور‌های عضو در منطقه خلیج گینه خواست تا دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در دریا را بر اساس قوانین کشور‌ها جزء جرائم مجرمانه تلقی کرده و عاملان این حوادث را مورد تعقیب و استرداد قرار دهند.
کد خبر: ۹۳۰۳۶

سازمان ملل دزدی دریایی در خلیج گینه را در ردیف جرائم مجرمانه برشمرد


به گزارش گروه بین مانا؛ شورای امنیت سازمان ملل با تصویب دستورالعمل از ۱۵ کشور عضو منطقه خلیج گینه خواست تا در صورت درخواست یک کشور، اقدام فوری با حمایت جامعه بین‌المللی در سطح ملی و منطقه‌ای نسبت به تعقیب و بازداشت دزدان دریایی اقدامات لازم را به عمل آورند.

در ادامه این گزارش آمده است سازمان ملل از سازمان‌های منطقه‌ای، اتحادیه آفریقا و جامعه اقتصادی کشور‌های آفریقای مرکزی خواست تا به کمپین مقابله با دزدی دریایی در خلیج گینه بپیوندند، زیرا تصمیم سازمان ملل در جهت ایجاد ایمنی و امنیت دریایی در خلیج گینه است.

"هارولد آدلای آگیمن" نماینده کشور غنا در سازمان ملل طی سخنانی در این زمینه گفت: ۱۰ سال از تصویب آخرین قطعنامه شورای امنیت ملی در مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در خلیج گینه می‌گذرد اگرچه دزدی دریایی در این منطقه با کمک کشور‌های همسایه کاهش یافته، اما ریشه کن نشده است.

وی افزود: خوشبختانه با دستورالعمل امروز چهارچوب مشخصی برای مقابله با جرایم دریایی تعیین می‌شود تا میزان دزدی دریایی در خلیج گینه به مراتب کاهش یابد.

این دستورالعمل برای همه قابل قبول است و نمایندگان ۱۵ کشور همسایه خلیج گینه انعطاف پذیری لازم را برای قبول مسئولیت در قبال شناختن دزدی دریایی در ردیف جرائم مجرمانه، اجماع کامل دارند.

وی در پایان  اظهار امیدواری کرد این دستورالعمل به سایر نقاط جهان نیز تعمیم داده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار