۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

اجرای ۱۰ برنامه ترویجی، آموزشی و پایشی به مناسبت روز جهانی دریا و اقیانوس

به مناسبت روز «جهانی دریا و اقیانوس» ۱۰ برنامه در سه محور: ترویجی، آموزشی و پایشی توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۵

اجرای ۱۰ برنامه ترویجی، آموزشی و پایشی به مناسبت روز جهانی دریا و اقیانوس

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه، این برنامه‌ها که شامل: چهار کارگاه حضوری ویژه دبیران آموزش و پرورش استان‌های ساحلی، یک کارگاه آموزشی مجازی، یک نشست تخصصی مجازی، چهار برنامه پایشی در نوار ساحلی کشور و برنامه پاکسازی سواحل در شهرستان‌های چابهار، بندرعباس و نوشهر است توسط متخصصان پژوهشگاه و اساتید دانشگاه‌های کشور، اجرا می‌شود.
هدف از برگزاری این برنامه‌ها و کارگاه‌ها افزایش سطح اطلاعات و دانش عمومی در خصوص اهمیت دریا‌ها و اقیانوس‌ها، تشریح اثرات فعالیت‌های انسانی بر دریا‌ها و توجه دادن آحاد مردم به مسئولیت‌های اجتماعی برای حفاظت از دریا‌ها است.
بر اساس زمانبندی برنامه‌ها مقرر است، برنامه‌های پایشی در آب‌های ساحلی استان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر توسط متخصصان پژوهشگاه، با تاکید بر اکوسیستم‌های حساس مانگرو و آبسنگ‌های مرجانی و استان‌های شمالی در سواحل استان‌های مازندران و گلستان در فاصله روز‌های هفتم تا شانزدهم خرداد ۱۴۰۱ برگزار گردد.
کارگاه آموزشی «ذرات معلق و آلودگی میکروپلاستیک‌ها در محیط‌های دریایی» با سخنرانی دکتر کمال الدین کر، دکتر حمید ارشادی فر و دکتر غلامرضا محمدپور از اعضای هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و دکتر ابوالفضل ناجی از دانشگاه هرمزگان روز ۱۶ خرداد ساعت ۹:۰۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
https://www.skyroom.online/ch/inioas/wordoceanday
همچنین طبق برنامه ریزی ها، نشست تخصصی با موضوع «زمامداری دریا و اقیانوس» با سخنرانی دکتر مهین فغفوری از موسسه بین المللی اقیانوسی، دکتر علی اصغر پورعزت از دانشگاه‌های تهران، دکتر محمدرضا حافظ نیا از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر احسان کامرانی از دانشگاه هرمزگان و دکتر نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی روز ۱۷ خرداد ساعت ۱۰:۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌گردد.
https://www.skyroom.online/ch/inioas/wordoceanday
گفتنی است چهار کارگاه آموزشی حضوری نیز با موضوع: دانش دریا‌ها و اقیانوس‌ها و روش‌های نمونه برداری و آنالیز اقیانوس شناسی» با حضور دبیران آموزش و پرورش در روز ۱۷ خرداد در شهرستان نوشهر و در روز ۱۸ خرداد در شهرستان‌های بوشهر و بندرعباس برگزار می‌گردد. مدرسان این کارگاه از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران مستقر در مراکز اقیانوس شناسی پژوهشگاه در استان‌های ساحلی هستند و این کارگاه‌ها با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش این شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار