۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

برگزاری مانور اطفاءحریق کانتینر حامل کالای خطرناک در بندر بوشهر

مسئول ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به منظور آمادگی همه جانبه نیرو‌های عملیاتی، مانور اطفاء حریق کانتینر حامل کالای خطرناک در بندر بوشهر، اجرا شد.
کد خبر: ۹۲۹۶۹

برگزاری مانور اطفاءحریق کانتینر حامل کالای خطرناک در بندر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حیدر مجدنیا از برگزاری مانور در بندر بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیرو‌های عملیاتی در مواجه با اتفاقات احتمالی، مانور همزمان اطفاء حریق کانتینر حامل کالای خطرناک (کلاس ۳) و یک دستگاه ریچ استاکر در محوطه پشت برج بندر و در حد فاصل انبار شماره شش و سوله ایکس‌ری برگزار شد.

مسئول ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این عملیات به محض دریافت خبر آتش سوزی در یک دستگاه ریچ استاکر به سرعت هماهنگی لازم با ایستگاه شماره ۲ ایمنی و آتش‌نشانی بندر صورت گرفت و تیم عملیاتی به موقعیت حادثه اعزام شد.

وی اضافه کرد: با رسیدن تیم عملیاتی ایستگاه شماره ۲ ایمنی و آتش نشانی بندر ابتدا فرد مصدوم در حاثه نجات یافت و از طریق آمبولانس اچ اس‌ای بندر جهت مدوا اعزام و سپس به صورت ضربتی عملیات مهار و اطفاء حریق ریچ استاکر انجام شد.

حیدر مجدنیا عنوان کرد: همزمان با پایان موفقیت آمیز عملیات اطفاء اول، گزارشی مبنی بر آتش سوزی در کانتینر حاوی کالای خطرناک از نوع (کلاس ۳) به مرکز عملیات ایمنی و آتش نشانی بندر مخابره شد و با هماهنگی لازم بلافاصله آتش نشانان ایستگاه مرکزی به موقعیت حادثه اعزام شدند.

مسئول ایمنی و آتش نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در این عملیات که از پیچیده‌ترین و پر ریسک‌ترین نوع عملیات اطفاء حریق است با تدابیر فرمانده عملیات ابتدا آتش‌نشانان به صورت تدافعی اقدام به سرد کردن بدنه کانتینر کردند و پس از رعایت تمامی اصول ایمنی و مراقبت‌های ویژه درب کانتینر را بازگشایی و سپس با یک عملیات تهاجمی اطفاء کامل حریق را به اتمام رساندند.

مجدنیا بیان کرد: در این مانور عملیاتی آتش‌نشانان با آمادگی کامل و برنامه‌ریزی دقیق مانور را طبق سناریوی طراحی شده و در زمان مقرر و همچنین با رعایت تمامی اصول و استاندارد‌های لازم با موفقیت به پایان رساندند.

وی ضمن تقدیر از تمامی عوامل شرکت کننده در مانور، یاد‌آور شد: در این مانور یگان حفاظت، حراست، روابط عمومی، اچ اس ای، شرکت دریایی و بندری سینا، امور دریایی و امور بندری مشارکت داشتند.

گفتنی است؛ کالا‌های خطرناک براساس حساسیت و خطر آن‌ها و همچنین نقطه اشتعال، دارای طبقه‌بندی می‌باشند که در این راستا کالا‌های کلاس ۳ شامل مایعات قابل اشتعال مانند بنزین، نفت و گازوییل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار