۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

جذب تماشاگران مسابقات جام جهانی قطر به جزایر کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب تماشاگران مسابقات جام جهانی قطر به جزایر کشور و استان‌های ساحلی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۴۰

جذب تماشاگران مسابقات جام جهانی قطر به جزایر کشور

به گزارش خبرنگار مانا، سید عزت الله ضرغامی امروز در نخستین نشست رسانه‌ای‌اش از تلاش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب تماشاگران مسابقات جام جهانی قطر به جزایر کشور و استان های ساحلی خبر داد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت برگزاری جام جهانی در کشور قطر از هم اکنون برنامه ریزی‌های خاصی آغاز شده است که از آن جمله می توان به برگزاری جلسات مختلف با مقامات فرهنگی قطر برای فراهم کردن شرایط مناسب سفر به ایران در حین جام جهانی اشاره کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه هنوز ایران فوبیا وجود دارد، کشورهای دیگر تلاش می‌کنند که از ایران آن چیزی که هست نشان داده نشود اما ما از رسانه‌ها همکاری می‌خواهیم؛ حرف زدن تنها کافی نیست، گاهی یک عکس می‌تواند ایران را معرفی کند.
ضرغامی درباره امکان سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری و مشکلات سرمایه گذاران گفت: سیاست ما در این حوزه مشخص است هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد روز گذشته با مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران ترکیه ملاقات داشتم حتی محل‌های سرمایه گذاری را مشخص کردند  و همه نوع همکاری با آنها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه برای هیچ کشوری در این حوزه غیر از رژیم صهیونیستی محدودیتی نداریم، بیان داشت: اعلام کردم با افرادی که سرمایه گذاری کلان می‌کنند شخصاً ملاقات می‌کنم؛ شاید برخی از قوانین و موانع در این باره وجود داشته باشد که در حال برطرف کردن آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از نظرات صاحب نظران و کارشناسان به عنوان یک راهبرد اصلی برای مدیریت میراث فرهنگی بسیار مهم است، تصریح کرد: در همین راستا جلسات متعدد با کارشناسان این حوزه داشتیم؛ دو جلسه ۴۰ نفره با بهترین و نخبه ترین باستان شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی برگزار شد و تلاش شده که نظرات آنها مورد استفاده قرار گیرد.
ضرغامی در خصوص وضعیت موزه های کشور نیز گفت: در حال حاضر ۷۶۰ موزه داریم که حدود ۵۰۰ موزه آن خصوصی است، برخی از آن موزه‌ها برای مجموعه داران است‌ و شش موزه در هتل رامسر توسط بنیاد مستضعفان راه اندازی می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی با اشاره به نمایشگاه ۱۶۰۰ آثار اهدایی دو خانواده در موزه ملی، اظهار داشت: باید به کسانی که در میراث فرهنگی، غیرقانونی حفاری قاچاق انجام می‌دهند آرام آرام گفت این کارها عاقبت ندارد، ضدملی است و منصرف شوند و راه درست را انتخاب کنند.
وی درباره سکوت دستگاه‌ها در برابر مقررات و قوانین میراث فرهنگی نیز گفت: بعضی از قوانین مسکوت مانده و در قانون شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تا یکی دو روز دیگر به دولت ارائه می‌شود سعی شده است این خلاءهای قانونی رفع شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار