۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

مدیریت ساخت اسکله‌های تفریحی توسط وزارت میراث/ گردشگری دریایی حلقه مفقوده توریسم کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مدیریت ساخت اسکله‌های تفریحی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری دریایی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۳۸

مدیریت ساخت اسکله‌های تفریحی توسط وزارت میراث/ گردشگری دریایی حلقه مفقوده توریسم کشور


سید عزت‌الله ضرغامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا گردشگری دریایی را حلقۀ گمشده صنعت گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: در دولت جدید توسعه توریسم دریایی در اولویت برنامه‌های اجرایی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در همین راستا ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی با همکاری ارگان‌های مربوطه آغاز شده است.
وی به برگزاری جلسه اخیر وزارت میراث فرهنگی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاونان ایشان در خصوص حل معضلات پیشِ روی توسعه گردشگری دریایی اشاره کرد و گفت: در این جلسه قول‌های مساعدی از سوی شخص مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ایجاد اسکله‌های تفریحی داده شد.
ضرغامی مدیریت اسکله‌ها را یکی از مهمترین زیرساخت‌های توریسم دریایی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: طی سفر‌های آتی به استان‌های ساحلی شخصاً از چگونگی روند ساخت اسکله‌های ساحلی بازدید خواهم داشت.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توسعه ساخت اسکله‌های تفریحی را ملزم به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست.
وی تاکید کرد: تسهیلات باید به گونه‌ای در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد که بخش خصوصی با رغبت نسبت به ساخت اسکله و ساحل‌سازی اقدام کند.
وی از نبود اسکله مناسب برای پهلوگیری کشتی‌های کروز در سواحل معروف توریستی کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با تداوم همکاری سازمان بنادر و دریانوردی شاهد رفع چنین نواقص مهمی در حوزه زیرساخت گردشگری دریایی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار