۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳

توجه به ابعاد و ظرفیت‌های توسعه دریا محور راهبرد اصلی هلدینگ کشتیرانی شستا خواهد بود

توجه به ابعاد و ظرفیت‌های توسعه دریا محور راهبرد اصلی هلدینگ کشتیرانی شستا خواهد بود
مدیرعامل شستا گفت: باید در مجموعه شستا و با همکاری با وزارت امورخارجه میز مشترک اقتصادی ایجاد شود و تمام ظرفیت‌های هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در آن بررسی و تعاملات سازنده و راهبردی پیگیری شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۷

به گزارش مانا، جلسه شورای معاونین و مدیران عامل هلدینگ‌های شستا با حضور ابراهیم بازیان مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی شستا و مدیران عامل هلدینگ‌های شستا در سالن جلسات شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزارشد.

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در این جلسه با اشاره به جایگاه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بازارهای جهانی گفت: امروز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سهم قابل توجهی در بازارهای داخلی و خارجی دارد اما این جایگاه باید ارتقا یابد. این موضوع مستلزم تحلیل شرکت‌های رقیب و برنامه‌ریزی راهبردی برای ارتقا سهم بازار است. این نگاه تحلیلی حتماً باید در چشم‌انداز اصلی توسعه مدنظر قرارگیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع توسعه دریا محور تشریح کرد: امروز با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی پیش آمده در منطقه باید توجه ویژه‌ای به توسعه دریا محور داشته باشیم. با گذشت حدود ۲۰ سال از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص شاهد هستیم اقدامات مؤثری در این خصوص صورت نگرفته و دولت‌ها آن را جدی نگرفتند. ما به عنوان یک بنگاه بزرگ و تاثیرگذار اقتصادی باید به موضوع توسعه دریا محور با دید راهبردی به آن بپردازیم.

بازیان با اشاره به لزوم فراهم‌سازی دیپلماسی داخلی و خارجی در مجموعه شستا گفت: باید در مجموعه شستا و با همکاری با وزارت امورخارجه میز مشترک اقتصادی ایجاد شود و تمام ظرفیت‌های هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در آن بررسی و تعاملات سازنده و راهبردی پیگیری شود.

وی افزود: امروز شرایط منطقه به گونه‌ای است که تمام کشورها تلاش دارند تا از فرصت‌های اقتصادی بالاترین سهم‌ها را نصیب خود کنند. لذا لازم است فرصت‌های منطقه به خصوص در حوزه دریایی مورد توجه قرارگیرد.

مدیرعامل شستا در این جلسه بار دیگر بر لزوم هم‌افزایی در گروه شستا تاکید کرد و گفت: امروز جریان هم‌افزایی در شستا ضرورتی انکارناپذیر و دارای اولویت است و لازم است ماتریس هم‌افزایی در مجموعه شستا تنظیم شود و ظرفیت‌های متداخل شناسایی و احصا شوند. فرصت برای انجام ماموریت‌ها بسیار کوتاه است و قاطع می‌توان گفت اگر تعامل و رسیدن به فهم مشترک بین مدیران نباشد، نمی‌توان به نتایج قابل قبول رسید.

بازیان گفت: از ظرفیت برگزاری مجامع در هدایت و راهبری راهبردی شرکت‌ها نهایت استفاده شود. مطالبات، برنامه‌ها و گزارشات مربوط به مبارزه با فساد، برنامه‌های راهبردی و تکالیف باید در مجامع بیان شود. مجامع باید به طور واقع به رسمیت شناخته شود چرا‌که بهترین فرصت برای بیان برنامه‌های راهبردی و عملیاتی مدیران عامل است. کمیته مجامع باید در شستا و زیرمجموعه‌های آن ایجاد می‌شود و برنامه‌های اصلاحی در آن مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شستا با اشاره به فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، بر لزوم توجه به جنگ اقتصادی و گسترش فعالیت‌های جهادی و انقلابی تاکید کرد و تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر با دست‌های خالی اما با ایمان قوی و مقاومت و ایثارگری حاصل گردید. امروز در جنگ اقتصادی پیش رو باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا فتح الفتوحات بزرگ اقتصادی را رقم بزنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار