۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

فرمان حکومتی سلطان عمان برای همکاری کشورش با ایران

فرمان حکومتی سلطان عمان برای همکاری کشورش با ایران
رسانه‌های عمانی از صدور فرمان حکومتی پادشاه این کشور برای تایید موافقتنامه همکاری با ایران در زمینه حمل و نقل دریایی خبر دادند.
کد خبر: ۹۲۹۱۵

به گزار ش مانا به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، «هیثم بن طارق» سلطان عمان امروز  با صدور فرمانی سلطنتی موافقتنامه همکاری حمل و نقل دریایی بین کشورش و جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد.   

گفتنی است که موافقتنامه همکاری در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی بین ایران و عمان در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آذر ۱۳۹۸ ه. ش) در تهران امضا شده بود.  

در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در راس هیئتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ایران  در مسقط قرار گرفت.

در دیدار پیمان‌پاک  با رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان، دو طرف در خصوص همکاری‌های مشترک به ویژه در زمینه تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی و همچنین فعال کردن ظرفیت‌های حمل و نقل دو کشور به منظور توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه و به ویژه ترانزیت کالا میان کشور‌های منطقه تاکید کردند.

لازم به ذکر است حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ با یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند و رشد ۵۳ درصدی را نسبت به سال قبل داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار