۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای تولید سوخت سبز در کانال سوئز

منطقه اقتصادی کانال سوئز به منظور سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در تولید سوخت سبز شش یادداشت تفاهم با شرکت‌های فرانسوی، اماراتی و نروژی در تاریخ ۱۶ می‌ امضا کرد.
کد خبر: ۹۲۹۰۵

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای تولید سوخت سبز در کانال سوئز

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر‌اساس این قرارداد‌ها یک مجتمع جدید در منطقه اقتصادی کانال سوئز به نام "سخنا" با هدف تولید و ذخیره سازی سوخت سبز جهت صادرات به بازار‌های جهانی و تحویل به کشتی‌های عبوری ساخته می‌شود.

بر‌اساس این گزارش این تفاهم نامه با مبلغ ۱۰ میلیارد دلار بین شرکت نروژی Scatec، Total Eren و Egyptian Enara Capital فرانسوی، Enara Capital و Zero-Waste مصر و AMEA Power امارات و مرسک امضا شد.

منطقۀ اقتصادی کانال سوئز SCZone بعد از امضای این تفاهم نامه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تعهد خود را برای تبدیل شدن این کانال به قطب منطقه‌ای پیشرو در صنایع هیدروژن و آمونیاک سبز انجام خواهد داد تا ضمن دستیابی به کربن صفر درصد سوخت سبز را بومی سازی کند.

قرار است در این منطقه سالانه ۴۸۰ هزار تُن هیدروژن و ۳۹۰ هزار تُن آمونیاک تولید شود، پس از اجرای پروژه یکی از خریداران اصلی هیدروژن شرکت مرسک می‌باشد که در میزان سرمایه گذاری سهیم است.

در ادامه این بیانیه آمده است مقدمات اولیه برای ایجاد این پروژه در حال انجام است و همه شرکت‌های درگیر در حال مطالعات امکان سنجی به میزبانی مصر هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار