۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

ناوگان نفتکش روسیه در آسیا همچنان فعال است

علی‌رغم تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا ناوگان نفتکش روسیه روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت را به کشور‌های آسیایی به ویژه هند و چین از طریق کانال سوئز منتقل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۹۰۳

ناوگان نفتکش روسیه در آسیا همچنان فعال است

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد در هفتۀ منتهی به ۱۳ ماه می، هشت نفتکش روسیه از طریق کانال سوئز عازم هند و چین و چهار کشتی دیگر به مقصد مصر عازم بندر Port Said بودند.

در همین حال محموله‌ای از نفت خام توسط روسیه در تاریخ ۱۳ ماه می‌وارد بندر فجیره شده است.

براساس این گزارش در حال حاضر روسیه از چهار منطقه اصلی دریای بالتیک، دریای سیاه، قطب شمال و سواحل اقیانوس آرام نفت صادر می‌کند.

براساس داده‌های ردیابی کشتی‌ها که توسط خبرگزاری بلومبرگ پیگیری شده در مجموع به طور متوسط هر هفته ۳۵ نفتکش حدود ۲۴ میلیون بشکه نفت را از پایانه‌های صادراتی روسیه بارگیری می‌کنند.

در این راستا برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا می‌گویند زمان آن رسیده که فشار تحریم را بر روسیه به تأخیر بیندازند تا بتوانند نسبت به دریافت انرژی از روسیه ادامه دهند.

برای  مثال آلمان قصد دارد واردات نفت خام این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه دهد این در حالی  است که تحریم نفتی روسیه با مخالفت یونان و قبرس نیز روبه‌رو شده است.

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به اینکه صادرات نفت خام روسیه از آغاز جنگ تا کنون به هیچ عنوان قطع نشده است، یاد‌آور شد صادرات نفت با برنامه ریزی قبلی همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر تعداد نفتکش‎‌هایی که از پایانه‌های صادراتی روسیه به مقصد آسیا بارگیری می‌کنند در هفتۀ منتهی به ۱۳ ماه می‌افزایش نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار