۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

رومانی در رتبه اول حمل غلات از بنادر اوکراین قرار دارد

کشور‌های رومانی، لهستان و اسلواکی آمادگی خود را برای انتقال غلات از بنادر اوکراین به بازار‌های جهانی اعلام کرده‌اند در این خصوص بنادر رومانی در رتبه اول قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۸۸۷

رومانی در رتبه اول حمل غلات از بنادر اوکراین قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری رویترز اوکراین چهارمین صادر کننده بزرگ غلات در جهان به دلیل تهاجم روسیه و اوکراین مجبور به تغییر مسیر محموله‌های غلات از طریق بنادر و حمل‌و‌نقل ریلی شده است که در این ارتباط قرار است ۲۰ میلیون تُن غلات این کشور قبل از آغاز برداشت جدید در کمتر  از سه ماه به بازار‌های جهانی ارسال شود تا از بحران جهانی غذایی جلوگیری شود.

بر‌اساس این گزارش رومانی همسایۀ اوکراین به دلیل محاصره بنادر اوکراین آمادگی بیشتری را نسبت به سایر همسایه‌ها برای انتقال غلات دارد.

"فلورین گویدیا" مدیر بندر کنستانتا رومانی گفت: این بندر به تنهایی تا‌کنون ۲۴۰ هزار تُن غلات اوکراینی را جابه‌جا کرده و قرار است ۱۸۰ هزار تُن دیگر را از طریق چهار کشتی بارگیری و به مقصد اروپا ارسال کند که در این زمینه از راه آهن و کامیون نیز علاوه بر کشتی استفاده خواهد شد.

"Viorel Panait" رئیس Comvex  اپراتور بندر کنستانتا به رویترز گفت: در موقعیتی هستیم که می‌توانیم غلات را با تلاش زیاد مدیریت کنیم، اما این تلاش‌ها برای ایجاد مسیر‌های ترانزیتی در کوتاه مدت کافی نیست.

وی یاد‌آور شد: در سال گذشته بندر کنستانتا  ۲۵ میلیون تُن غلات را از رومانی به کشور‌های صربستان، مجارستان و اتریش حمل کرد.

به گفتۀ وی از این بندر ۱۶۰ هزار تُن سنگ آهن اوکراین از طریق پایانه‌های مواد معدنی حمل  شده است و برای حمل ۱۸۰ هزار تُن سنگ آهن اخیراً قرارداد دیگری را با اوکراین امضا کردند.

وزیر حمل‌و‌نقل رومانی در زمینۀ آمادگی این کشور برای جابه‌جایی غلات از اوکراین گفت: بازسازی ۳۵ خط ریلی در بندر آغاز شده و قرار است ۴۲ میلیون دلار در این زمینه برای بازسازی خطوط راه آهن سرمایه گذاری شود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر مشکلی در زمینۀ حمل غلات وجود ندارد، اما پیش‌بینی می‌کنیم که شرایط بعد از برداشت سری جدید غلات تغییر کند بنابراین به دنبال راه حلی هستیم تا بهترین کار را در این زمینه انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار