۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

بندر صلاله عمان برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری آماده می‌شود

بندر صلاله عمان به منظور پیشرفت و توسعه بیشتر سرمایه گذاری گسترده‌ای را برای پهلو گیری کشتی‌های بزرگ کانتینری و دستیابی به آخرین فنّاوری‌ها و تجهیزات آغاز کرده است.
کد خبر: ۹۲۸۸۵

بندر صلاله عمان برای پهلوگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ دستیابی به کربن صفر درصد، نصب سیستم‌های دیجیتالی، ارتقای زیر‌ساخت‌ها و نصب جرثقیل‌های بندری بسیار بزرگ و رعایت مسائل زیست محیطی  از جمله برنامه‌های این بندر برای بهینه سازی راندمان عملیاتی و خدمات جابه‌جایی می‌باشد.

"مارک هاردیمن" مدیر‌عامل بندر صلاله در این زمینه گفت: نو‌آوری  و بهبود از برنامه‌های محوری این بندر به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: در آخرین شاخص عملکرد بنادر کانتینری جهان که توسط Transport Global Practice تهیه شده بندر صلاله در سال ۲۰۲۰ به کارآیی در کلاس جهانی دست یافت و در بین ۳۵۱ بندر رتبه ششم را کسب کرد.

وی گفت: تجهیزات جدید به ما کمک می‌کند تا به گسترش قابلیت‌ها، ظرفیت، کارآیی و حمایت از افزایش تقاضا ادامه دهیم.

به گفته وی ترمینال کانتینری بندر صلاله دارای یک اسکله کانتینری به طول ۲.۴ کیلومتر و هفت اسکله تا ارتفاع ۱۸ متری است که زیرساخت‌های آن می‌تواند امکان بارگیری بزرگترین کشتی‌های کانتینری جهان را فراهم کند.

این ترمینال ظرفیت سالانه پنج میلیون TEU کانتینر را دارد و به عنوان بهترین بندر منطقه برای دسترسی به خاورمیانه، شبه قاره هند و شرق آفریقا شناخته می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بندر گام‌های مهمی را در جهت دستیابی به استاندارد‌های عملیاتی در سطح جهانی برداشته است یاد‌آور شد: بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در زیر‌ساخت‌ها سرمایه گذاری می‌کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار