۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

سه اسکله گردشگری در بنادر شهرستان لنگه ساخته می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تصویب بودجه ساخت سه فروند اسکله گردشگری در بنادر لنگه، کنگ و مقام خبرداد.
کد خبر: ۹۲۸۷۶

سه اسکله گردشگری در بنادر شهرستان لنگه ساخته می‌شود


به گزارش مانا،  قاسم عسکری نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت ساخت اسکله‌ها و سایت‌های دریایی و گردشگری در بنادر لنگه اظهارداشت: براساس مصوبات سفر هیات عامل سازمان بنادرو دریانوردی در سال ۹۹ به استان هرمزگان بودجه ساخت هشت فروند اسکله گردشگری از جمله ساخت سه فروند اسکله در بنادر لنگه، کنگ و مقام به تصویب رسید.

وی ادامه داد: درحال حاضر طی جلسات و مذاکراتی با شهرداری‌های بندرلنگه و کنگ محل نصب این اسکله‌ها در حوضچه‌های بندرکنگ، بندرگشه بندرلنگه و حوضچه بندرمقام مشخص شده و هم اکنون اسکله‌های یادشده درحال تخصیص بودجه برای ساخت توسط بخش خصوصی می باشند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در راستای ایجاد و توسعه دسترسی مستقل پسکرانه‌ای به منظور کاهش ترافیک کامیون‌ها به بندرلنگه گفت: با خرید محوطه و ساختمان نیروی انتظامی و احیای اراضی بندری پسکرانه‌های این بندر توسعه و با توجه به تکمیل شدن ظرفیت پسکرانه‌ها به علت فعالیت‌های اقتصادی جدید، مکان‌یابی بندرگاه جدید توسط اداره بنادر و دریانوردی، اداره منابع طبیعی انجام و توسط مشاور سازمان بنادر درحال مطالعه و امکان سنجی می‌باشد.

عسکری نسب در خصوص جاده دسترسی اختصاصی به اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه تصریح کرد: با تخصیص بودجه توسط سازمان بنادر و دریانوردی مطالعات امکان سنجی و مطالعات زیست محیطی مسیر دسترسی به بندر از فرودگاه تا بندرگاه توسط مشاور طی سال های  ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شد.

وی در این باره بیان کرد: برای اجرای فاز دوم این طرح مکاتبات لازم با اداره کل محیط زیست استان برای دریافت مجوز زیست محیطی انجام و اداره کل محیط زیست نیز مکاتبات خود را با سازمان محیط زیست کشور انجام داد اما مورد موافقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دولت فعلی قرار نگرفت.

راه‌اندازی امکانات ورزشی با هدف توسعه مسوولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر به جامعه محلی

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: در سفر امسال مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نوروز ۱۴۰۱ به درخواست فرماندار شهرستان بندرلنگه با توجه به مطالعه بندر جدید و عدم بودجه‌ریزی در بندر فعلی این موضوع از دستور کار خارج و بودجه مربوطه به مطالعات بندر جدید متمرکز شد.

عسکری نسب در خصوص ارائه تسهیلات نوسازی ناوگان نیز گفت: در این راستا سازمان بنادر آمادگی خود را برای پرداخت وام در قالب وجوه اداره شده سازمان بنادر به متقاضیان ساخت شناوران جدید اعلام، نشست‌های توجیهی در بندرلنگه نیز برگزار و پرونده متقاضیان برای دریافت تسهیلات به سازمان بنادر برای سیر مراحل اداری و قانونی ارسال شده است.

وی در خصوص راه‌اندازی امکانات ورزشی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی و  منتفع شدن مردم شهر از این امکانات ورزشی نیز بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی، سایت ورزشی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با ساخت زمین‌های فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی و همچنین باشگاه بدنسازی و آمادگی جسمانی این اداره درحال تجهیز برای بهره‌برداری است و امکان استفاده برای عموم مردم در آینده بسیار نزدیک فراهم خواهدشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار