۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

۱۲ فروند کشتی کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد

۱۲ فروند کشتی کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای فروردین امسال تا نیمه اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۱۲ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که درهمسنجی با مدت مشابه ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۸۳۵

۱۲ فروند کشتی کالا‌های اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد

به گزارش مانا، علی‌رضا محمدی کرجی‌ران روز سه‌شنبه در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی اظهار داشت: از ابتدای فروردین امسال تا نیمه اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۱۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ ۶۹۵ هزار و ۱۰۱ تُن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که در همسنجی با مدت مشابه از نظر وزنی ۷۵ درصد و از نظر تعداد ورود کشتی ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص پهلوگیری کشتی‌های حامل گندم به عنوان کالای استراتژیک کشور، بیان کرد: طی این بازه زمانی شش فروند کشتی حامل گندم با ۳۹۶ هزار تُن پهلوگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۷۰ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ادامه داد: درحال حاضر یک فروند کشتی حامل ۶۷ هزار و ۶۰۰تن گندم و دو فروند کشتی حامل ۲۸ هزار و ۶۰۰ تن نیز در اسکله بندر شهید رجایی پهلودهی شده و درحال تخلیه بار خود هستند.

محمدی کرجی‌ران گفت: با توجه به نیاز فوری کشور به محصول گندم به عنوان یک کالای استراتژیک، تمامی شناورها با رویه حمل یکسره تخلیه و به سرعت به تمامی نقاط کشور درحال ارسال می‌باشد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سه فروند کشتی دیگر حامل گندم و جو در لنگرگاه بندرعباس درحال طی فرآیند اسنادی خود برای پهلودهی و تخلیه محموله‌های خود هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار