۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

قرنطینه بندر شانگهای برای تجارت جهانی ۲۸ میلیارد دلار هزینه داشت

قرنطینه بندر غول‌پیکر شانگهای چین بر اثر همه‌گیری کووید ۱۹ و تعطیلی کسب و کار در این بندر برای تجارت جهانی ۲۸ میلیارد دلار هزینه در بر داشت.
کد خبر: ۹۲۸۲۶

قرنطینه بندر شانگهای برای تجارت جهانی ۲۸ میلیارد دلار هزینه داشت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ کارشناسان مؤسسه راسل گروپ بریتانیا پس از بررسی تأثیرات بحران کووید ۱۹ بر بزرگترین بندر اعلام کردند نتایج حاصله از داده‌های دریافتی نشان می‌دهد قرنطینه چند هفته‌ای این بند و قفل شدن حمل‌ونقل دریایی بیش از ۲۸ میلیارد دلار هزینه را بر تجارت جهانی تحمیل کرد این درحالی است که  مقامات شانگهای بار دیگر ادعا کردند در بدترین شرایط بحران کووید ۱۹ به سر می‌برند و بر این اپیدمی غلبه خواهند کرد.

در همین حال رئیس جمهور چین نیز اعلام کرد علی‌رغم تاثیرات مخربی که کووید ۱۹ بر اقتصاد این کشور گذاشته است به سیاست زیر صفر رساندن کووید ۱۹ ادامه خواهد داد.

"پیتر ساند" تحلیلگر ارشد مؤسسه Xeneta با بررسی شرایط ایجاد شده در بندر شانگهای گفت آنچه در ماه آوریل در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی در شانگهای مشاهده شد از فوریه ۲۰۲۰ تا کنون بی‌سابقه بوده و تقریباً اکثر فعالیت‌ها به رکود رسیده بود، اما هم اکنون عملیات حمل‌و‌نقل دریایی در این بندر آغاز شده وکسب وکار به سمت و سوی رونق پیش می‌رود. اگرچه بازگشایی کامل این بندر چهار هفته طول خواهد کشید با این حال فعالیت‌های مربوط به غلبه بر کووید ۱۹ ستودنی است.

از سوی دیگر بررسی کارشناسان نشان می‌دهد شاخص مدیریت خرید Caixin چین در آوریل سال ۲۰۲۲ از ۴۲ درصد به ۳۶.۲ درصد رسید و نیمی از تولید ناخالص داخلی کشور چین تحت تأثیر همه‌گیری کووید ۱۹ قرار گرفت.

براساس این گزارش "وو چینگ" معاون ارشد بندر شانگ‌های با اشاره به اینکه بدترین همه‌گیری کووید ۱۹ در این بندر و چین تحت کنترل قرار گرفته است، یاد‌آور شد: تعداد مبتلایان به کووید در این شهر روند نزولی دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از شهروندان بندر شانگهای هنوز در قرنطینه به سر می‌برند خاطر‌نشان ساخت: بعید به نظر می‌رسد که به زودی اقدامات قرنطینه برداشته شود.

گزارش‌های دیگر رسیده حاکی است بندر نینگبو-ژوشان شانگهای کمک مؤثری در زمینه جابه‌جایی کانتینر‌ها داشته و به تعبیری بار اصلی جابه‌جایی کالا در شانگهای را بر دوش کشید و طی یک ماه عملیات جابه‌جایی بیش از سه میلیون TEU کانتینر را ثبت کرده است.

داده‌های مؤسسه Braemar ACM هم نشان می‌دهد کارخانه‌های کشتی‌سازی چینی با مشکلات همه‌گیری کووید ۱۹ مواجه شده‌اند و در بخش کشتی‌های Capesize، کارخانه‌های کشتی‌سازی در بنادری که در قرنطینه به سر می‌برند حجم سفارش کشتی‌ها دو برابر شده و میزان سفارشات به ۹.۸ میلیون DWT رسیده است و زمان زیادی طول خواهد کشید که این کشتی‌ها به مشتریان تحویل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار