۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

شهر‌های ساحلی خوزستان همچنان در حسرت آسمان آبی/شرایط ناسالم برای همه گروه‌های انسانی

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان بار دیگر با نفوذ توده گرد وخاک از بیابان‌های جنوبی عراق در شرایط ناسالم قرار گرفت تا ساکنان شهر‌های ساحلی استان همچنان در حسرت دیدن آسمان آبی باشند.
کد خبر: ۹۲۸۲۴

شهر‌های ساحلی خوزستان همچنان در حسرت آسمان آبی/شرایط ناسالم برای همه گروه‌های انسانی

به گزارش خبرنگار مانا، سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص هوای بندر امام خمینی را ۵۰۰، شادگان ۳۵۶، ماهشهر ۶۷۹، آبادان و خرمشهر ۲۵۷ و هندیجان ۷۸۹ میکروگرم بر متر مکعب در شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه‌های انسانی اعلام کرد.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به ورود توده گرد و خاک با منشاء کشور عراق هشدار داده بود.

بنا بر اعلام مدیر کل هواشناسی خوزستان، این توده هوای گرد و خاک تا دو روز آینده با شدت و ضعف در شهر‌های ساحلی خوزستان ماندگارخواهد بود.

محمد سبزه زاری افزود: با افزایش میزان آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

مرکز بهداشت خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص بیماران قلبی و عروقی خواست حتی‌المقدور از قرار گرفتن در فضای باز و انجام ورزش‌های همگانی خودداری کنند.

در سال جاری این پنجمین بار است که فعالیت چشمه‌های گرد و خاک در کشور‌های همسایه به خصوص عراق و عربستان سعودی، سبب اختلال در زندگی عادی ساکنان شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان می‌شود.

تشدید خشکسالی، کاهش رطوبت خاک و وزش باد‌های شدید از عوامل اصلی گرد و خاک در کشور‌های همسایه و کشیده شدن آن به شهر‌های ساحلی خوزستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار