۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

آبهای شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آبهای شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است.
کد خبر: ۹۲۸۱۲

آبهای شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد‌های شدید متلاطم است و انتظار می‌رود در برخی ساعات ارتفاع موج تا ۲.۵ متر نیز برسد.

وی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، تردد قایق‌ها و شناور‌های سبک باری و صیادی خطرآفرین است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از عموم دریانوردان و صیادان بنادر صیادی خوزستان خواست برای پیشگیری از حوادث دریایی از رفتن به آب‌های شمال غرب خلیج فارس خودداری کنند.

سبزه زاری افزود: آب‌های ساحلی و مناطق آبراهی خوزستان نیز در زمان مد دریا، متلاطم است و احتمال واژگونی قایق‌های صیادی و پاره شدن تور‌های ثابت وجود دارد.

وی از قایق‌های گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان فعالیت خود را به صورت موقت متوقف کنند تا دچار حوادث دریایی نشوند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با اعلام هشدار سطح نارنجی دریایی از شناور‌های تجاری و صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی و آرامش در آب‌های شمال غرب خلیج فارس، سفر‌های دریایی خود به تعویق بیندازند.

خوشبختانه در ماه‌های اخیر با جدی گرفتن هشدار‌های هواشناسی و اطلاع رسانی بهنگام به صیادان و ملوانان، مواردی از غرق شدن شناور‌های باری و صیادی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس گزارش نشده است.

دریانوردان و صیادان خوزستانی در ماه‌های اخیر بار‌ها به علت شرایط نامساعد جوی و هشدار‌های دریایی، از رفتن به آب‌های شمال غرب خلیج فارس منع شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار