۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

شوک شدید افزایش قیمت فولاد بر کشتی سازان آسیایی

افزایش قیمت سنگ آهن از یک سو و به تبع آن بالا رفتن بیش از دو برابری قیمت فولاد نسبت به سال ۲۰۲۰ شوک شدیدی به کشتی سازان آسیایی وارد کرده است.
کد خبر: ۹۲۷۸۵

شوک شدید افزایش قیمت فولاد بر کشتی سازان آسیایی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در حال حاضر قیمت هر تُن فولاد تا ۸۰۰ دلار در هر تُن بالا رفته که این رقم در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵۰ دلار بود.

براساس این گزارش به نقل از داده‌های Clarksons قیمت سنگ آهن نیز با افزایش ۴۷ درصدی مواجه شده است که این دو عامل نگرانی سازندگان کشتی را در آسیا به دنبال دارد.

در حالی افزایش قیمت فولاد کشتی سازان آسیایی را نگران کرده که حداقل ۲۰ درصد از هزینه‌های کشتی را تشکیل می‌دهد این درحالی است که قرارداد‌های ساخت کشتی پیش از این با قیمت‌های قبلی منعقد شده است به همین جهت احتمال دارد کشتی سازان با ضرر و زیان بیش از حدی مواجه شوند، زیرا به گفته کارشناسان سفارش دهندگان کشتی ممکن است نسبت به تجدید و یا بازنگری قرارداد  اقدام نکنند.

این گزارش حاکی است شرکت نیپون استیل سازنده ورق فولادی نیز اعلام کرد هر تُن فولاد از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۱۵۰ دلار در هر تُن افزایش یافته است.

در گزارش Clarksons آمده است قیمت‌های جدید فولاد ساخت تعداد زیادی از کشتی‌های کانتینری و LNG را دچار مشکل خواهد کرد، زیرا در ۱۵ ماه گذشته قیمت فولاد دو برابر شده است.

"کریستوفر رکس"، رئیس نوآوری و تحقیق Danish Ship Finance  در این زمینه گفت: پیش‌بینی افزایش هزینه‌های تجهیزات به ویژه فولاد برای یارد‌های کشتی سازی دشوار بود به همین جهت آنان در حال حاضر نگران شرایط پیشِ روی شده‌اند.

"مارتین رو" کارگزار Clarksons در این زمینه یاد‌آور شد: متاسفانه باید گفت افزایش قیمت فولاد تأثیر قابل توجهی بر صنعت اسکراپ کشتی‌ها خواهد گذاشت و متاسفانه روند صعودی قیمت فولاد در هفته‌های اخیر همزمان با بالا گرفتن جنگ روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار