۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
امام جمعه بوشهر:

خلیج فارس نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی دارد

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس گفت: خلیج فارس یکی از مهم‌ترین آبراه‌های بین‌المللی در عرصه ‎های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی زیست فنّاوری است که نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی دارد.
کد خبر: ۹۲۷۷۶

خلیج فارس نقش مهمی در توسعه ایران اسلامی دارد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه ایران اسلامی علمدار ایجاد امنیت و صلح بر اساس احترام متقابل در منطقه خلیج فارس است اظهار داشت: ایران اسلامی نقش مهمی در خلیج فارس دارد و قادر است در همه عرصه‌ها مشکلات آن برطرف کند و دیگر نیاز به حضور بیگانگان نیست.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تاریخ استعمارگران نباید دوباره در خلیج فارس تکرار شود گفت: اگر در گذشته در خلیج‌فارس شکل استعمار کهنه بوده اکنون استعمارگران در قالب استعمار نو تلاش می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: خلیج فارس متعلق به کشور‌های حاشیه این آبراهه است و ایران اسلامی همواره مدافع حقوق تمامی کشور‌های منطقه خلیج فارس و صلح در سایه عزت و اقتدار ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس است.

وی عنوان کرد: خلیج فارس دارای فرصت‌های فوق العاده و تهدید‌های بسیاری است که باید تهدید‌های آن را تبدیل به فرصت و از فرصت‌های آن نیز استفاده کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: به همین خاطر یکی از مسائل مهم راهبردی و استراتژیک مدیریت جامع خلیج فارس است که مسئولان نظام باید آن را تدبیر و اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: خلیج فارس یکی از مهم‌ترین آبراه‌های بین‌المللی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی زیست فنّاوری است به همین خاطر خلیج فارس کانون تحولات آینده جهان خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خلیج فارس از آنِ کشور‌های این منطقه است و این نام، نامی مبارک است که از آغاز پیدایش این آبراه در جغرافیای جهان همراه خود داشته و کتاب و نقشه‌های زیادی بر این معنا تاکید دارند.

وی ادامه داد: انگلستان و برخی از کشور‌هایی که به دنبال تفرقه و اختلاف در حوزه خلیج فارس هستند از نام‌های جعلی استفاده کرده و می‌کنند که این با تمام موازین علمی و حقوقی شناخته شده منافات دارد.

صفایی بوشهری اظهار کرد: ایران به دنبال وحدت و صلح در حوزه خلیج همیشه فارس است و تمام کشور‌های این منطقه باید بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: خلیج فارس جای بیگانگان نیست و جای کشور‌هایی است که در این منطقه زندگی می‌‎کنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: بیگانگان مانند آمریکا و کشور‌های استعماری انگلیس و فرانسه همیشه در تاریخ حوزه خلیج فارس به عنوان نیرو‌های متجاوز حضور داشته و در حریم حوزه خلیج فارس به عنوان بیگانه متجاوز قلمداد شده‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم همایش‌هایی که در ارتباط با خلیج فارس برگزار می‌شود نیز منجر به تبیین و تصویب طرح‎‌های کلان در عرصه مدیریت کلان این منطقه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار