۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰

بازدید از موزه خلیج‌فارس بندرعباس رایگان اعلام شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان هرمزگان گفت: به مناسبت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس، بازدید از موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۷۷۵

بازدید از موزه خلیج‌فارس بندرعباس رایگان اعلام شد

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به‌منظور آشنا سازی هر چه بیشتر مردم با تاریخ این منطقه و سمت دهی به نگاه مخاطبان عمومی، موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در روز ملی خلیج‌فارس، به‌صورت رایگان میزبان عموم مردم خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان با اشاره به اینکه موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در سه طبقه با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته‌شده، افزود: طبقه همکف دارای فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه است و طبقه دوم و سوم موزه بخش‌های مختلفی مانند بازار سنتی، آزادسازی هرمز از دست نیرو‌های پرتغالی و بخش صید و صیادی مردمان جنوب و باستان‌شناسی است.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت در موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس بندرعباس برپا است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

بناوند با اشاره به اینکه برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران در قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز از برنامه‌های دیگر روز ملی خلیج‌فارس است، ادامه داد: همچنین تقدیر از میراث داران خلیج‌فارس یکی دیگر از برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

۱۰ اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس به رهبری امام قلی خان در زمان صفوی روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار