۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

نیاز ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی زیرساخت‌های شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: برای بازسازی زیرساخت‌های شهر‌های بندری و ساحلی آبادان و خرمشهر ۲۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.
کد خبر: ۹۲۷۷۰

نیاز ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای بازسازی زیرساخت‌های شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر

محمدرضا اسکندری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این اعتبار باید از سوی دولت در مدت سه سال پرداخت شود تا بتوان زیرساخت‌های شهر‌های آبادان و خرمشهر را به حد استاندارد و قابل قبول رساند.

وی گفت: اگر دولت بتواند این اعتبار را تخصیص دهد می‌توان بخش زیادی از مشکلات این دو شهر بندری در بخش‌های آب و فاضلاب، کشاورزی، خدمات بندری و دریایی، بنادر و انرژی را حل و فصل کرد.

اسکندری اظهار داشت: آبادان و خرمشهر همچنان از فقدان و ناکافی بودن زیرساخت‌ها رنج می‌برند.

وی افزود: سران سه قوه باید برای تخصیص اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی تلاش کنند تا زیرساخت‌ها با بودجه دولتی در آبادان و خرمشهر ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در ادامه با اشاره به صدمات و لطمات هشت سال جنگ بر زیرساخت‌های آبادان و خرمشهر اظهار داشت: هنوز آثار جنگ در این شهر‌ها وجود دارد و این مناطق هنوز نتوانسته‌اند به جایگاه واقعی خود برسند.

وی به سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در شهر‌های آبادان و خرمشهر اظهار داشت: در ۱۶ سال تشکیل منطقه آزاد اروند، اعتبارات خوبی در این شهر‌ها هزینه شده است، ولی کافی نبوده است.

اسکندری لایروبی اروندرود را یکی از مشکلات این منطقه بیان کرد و افزود: با گذشت ۳۴ سال از پایان جنگ هنوز این آبراه لایروبی نشده و تردد کشتی‌های بزرگ در این آبراه با مشکلاتی همراه است.

وی اتصال خط آهن شلمچه به بندر بصره، گردشگری سلامت و توسعه صادرات کالا را از اولویت‌های منطقه آزاد اروند بیان کرد.

اسکندری اظهار داشت: پیگیر احداث دهکده ورزش منطقه آزاد اروند و توریسم درمانی در آبادان و خرمشهر هستیم.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ با هدف بهبود اقتصادی شهر‌های آبادان و خرمشهر راه اندازی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار