۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

نجات لنج صیادان چابهاری در آب‌های سریلانکا

نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار اعلام کرد: لنج صیادان چابهاری که به علت نقص فنی در آب‌های سریلانکا گرفتار شده بود با هماهنگی و همکاری مسئولان دو کشور نجات پیدا کرد و همه خدمه این لنج در صحت و سلامت هستند.
کد خبر: ۹۲۷۶۴

نجات لنج صیادان چابهاری در آب‌های سریلانکا

به گزارش  مانا به نقل از نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار، روز گذشته درخواستی به این نمایندگی واصل شد که یک لنج صیادی متعلق به اهالی این منطقه با یازده خدمه در آبهای مابین هند و سریلانکا به دلیل خرابی موتور و آب گرفتگی متوقف شده است و در خطر غرق شدن قرار دارد.

در این اطلاعیه آمده است: این موضوع با فوریت از طریق سفارت جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا و سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد هند پیگیری شد و سپس با اعلام موقعیت جغرافیایی حادثه، مشخص شد شناور در حدود ۱۰۰ مایلی ساحل سریلانکا قرار دارد و با پیگیری و هماهنگی سفارت ایران در کلمبو، مرکز نجات دریایی سریلانکا سه فروند کشتی به منطقه اعزام کرد و شناور ایرانی را پیدا کردند.

 پس از خدمات اولیه، تلاش‌ها برای تعمیر لنج در داخل دریا موفیت‌آمیز نبود و این شناور نهایتاً امروز صبح (پنجشنبه) به نزدیکترین بندر سریلانکا منتقل شد و خوشبختانه همه خدمه این شناور صیادی در سلامت هستند و پس از پایان تعمیرات به کشور باز خواهند گشت.

 شناور ذکر شده حدود یک ماه پیش در اقیانوس هند توقیف و به بندر چنای هند منتقل شده بود که با پیگیری سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد، هفته گذشته رفع توقیف شد و در مسیر برگشت به چابهار این حادثه برای آن روی داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار