۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

کانال سوئز وارد تجارت سوخت سبز می‌شود

تفاهم نامه ایجاد مراکز بانکرینگ سوخت سبز در مناطق تحت پوشش کانال سوئز با سرمایه گذاری اولیه سه میلیارد دلار بین دولت مصر و کنسرسیومی از شرکت‌های ژاپنی، اماراتی و فرانسوی امضا شد.
کد خبر: ۹۲۷۴۲

کانال سوئز وارد تجارت سوخت سبز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ با امضای این تفاهم نامه مصر به جرگۀ تأمین کنندۀ سوخت سبز برای کشتی‌ها تبدیل می‌شود.

بر‌اساس این گزارش این تفاهم نامه با حضور دکتر مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر و کنسرسیومی از شرکت‌های فرانسوی، ژاپنی و اماراتی امضا شد.

در این گزارش آمده قرار است با بهرداری از دو فاز این طرح  ۳۵۰ هزار تُن سوخت سبز به منظور ارائه به کشتی‌های عبوری در کانال سوئز در مخازن  ذخیره شود.

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر در این مراسم گفت: این تفاهم نامه توسط اداره کل منطقه اقتصادی کانال سوئز، صندوق مستقل مصر، شرکت انتقال برق مصر، اداره انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از یک  طرف و کنسرسیوم شرکت‌های ژاپنی، فرانسوی و اماراتی امضا شد که قرار است سوخت هیدروژن و آمونیاک سبز تولید و در مخازن بانکرینگ منطقه ذخیره و به کشتی‌های عبوری تحویل شود.

وی کربن زدایی را جزء اهداف اصلی مسئولان مصری و مسئولان کانال سوئز یاد کرده و گفت: در فاز اول تولید ۱۴۰ هزار تُن و در فاز دوم ۳۵۰ هزار تُن سوخت سبز در برنامه قرار دارد.

وی در پایان گفت: شرکت کشتیرانی مرسک یک ماه پیش قراردادی را برای دریافت سوخت سبز از ذخایر سوخت این کانال  امضا کرده و داوطلب خرید این گونه سوخت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار