۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

ظرفیت آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر برای ماهیگیری ورزشی

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر ظرفیت زیادی برای ماهیگیری ورزشی دارند.
کد خبر: ۹۲۷۱۹

ظرفیت آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر برای ماهیگیری ورزشی

به گزارش خبرنگار مانا، فتح الله ابوعلی در جریان امضای تفاهم نامه همکاری با هیئت ورزش های همگانی آبادان برای توسعه ورزش ماهیگیری ورزشی، مهمترین هدف انعقاد تفاهم نامه را توسعه ماهیگیری ورزشی و استفاده از ظرفیت های آبی شهر ساحلی آبادان عنوان و خاطرنشان کرد: این نقطه عطفی است که برای نخستین بار ماهیگیری ورزشی در استان خوزستان به رسمیت شناخته شد و امیدواریم سایر شهرها نیز به این سمت و سو گرایش پیدا کنند.

فتح‌اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان نیز در ادامه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار در ماه مبارک رمضان، این همکاری مشترک را گام مثبتی در راستای بهره مندی از ظرفیت بنادر شهرستان آبادان، رودخانه های بهمنشیر و اروند در اجرای فعالیت های ورزشی دانست که منجر به استفاده بهتر از منابع و پتانسیل های موجود خواهد شد.

ابوعلی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: ماهیگیری به معنای واقعی  یک ورزش همگانی محسوب می شود که محدودیت سنی و جنسی ندارد و در فصول مختلف سال نیز جنبه توریستی و گردشگری پیدا می کند.

وی افزود: ماهیگیری تفریحی در زمره ورزش های بسیار پرطرفدار و محبوب به شمار می رود، که کمک شایانی به رفع بیماری‌های عصبی همچون افسردگی، استرس و موجب آرامش روح و جسم می شود.

مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه تاکید کرد: ماهیگیری تفریحی نیازمند آموزش اصولی است، به ویژه در رابطه با استفاده از وسایل استاندارد صید و رعایت ممنوعیت‌ها در زمان و موقعیت هایی که رهاسازی ماهیان به منظور حفظ ذخایر آبزیان صورت گرفته است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان آبادان، از عضویت انجمن ماهیگیری ایران در فدراسیون جهانی طی هفته های اخیر خبر داد و گفت: به زودی تیم ماهیگیری شهر بندری آبادان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام و نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی جهان اعزام خواهند شد.

جزایر خرمشهر، آبادان و مینوشهر ظرفیت‌های زیادی برای احیاء و توسعه ماهیگیری ورزشی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار