۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

کارگروه توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند تشکیل می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار‌ها سازمان منطقه آزاد اروند از فعال‌سازی کارگروه توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۰۸

کارگروه توسعه تجارت در منطقه آزاد اروند تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا ، علی خانی در نشست با فعالان اقتصادی و شرکت‌های بازرگانی فعال در آبادان و خرمشهر اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای ایجاد پویایی اقتصادی، افزایش و توسعه صادرات و به منظور حمایت از تولیدات داخلی آماده صدور مجوزهای لازم جهت برپایی نمایشگاه دائمی در منطقه آزاد اروند است.

عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ، کم‌فروغ شدن تجارت با عراق را ناشی از دو عامل مهم اپیدمی کرونا و فشارهای سیاسی در این کشور بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به ممنوعیت واردات برخی کالاها به منطقه آزاد اروند توسط گمرک عراق با وجود آزاد بودن این کالاها  در دیگر مرزها به‌عنوان مصداق این موارد، از پیگیری برای رفع مشکلات برون‌مرزی خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای برگزاری نشستی با استاندار بصره جهت رفع برخی موانع و مشکلات صادرات به عراق هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین از فعال‌سازی کارگروه توسعه تجارت در این منطقه خبر داد و گفت:استفاده از نظرات و تجربیات بخش خصوصی برای رفع مشکلات و تسهیل تجارت در منطقه آزاد اروند را مهم‌ترین هدف از فعال‌سازی این کارگروه بیان کرد.

به گزارش مانا پارسال حجم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به یک میلیارد دلار رسید.

بنادر خرمشهر، آبادان ، جزیره مینو و بخش هایی از سواحل اروندرود در محدوده منطقه آزاد اروند هستند.

منطقه آزاد اروند از طریق آبراه اروندرود به آبهای بین المللی و خلیج فارس متصل می شود ضمن آنکه این منطقه دارای شبکه حمل و نقل زمینی ، ریلی و هوایی است و ظرفیت بسیاری بالایی برای توسعه صادرات و اکوتوریسم دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار