۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷

افزایش ۵۰ درصدی کرایه حمل محموله‌های سوخت

مدیر عامل تعاونی صیادان دیر از افزایش ۵۰ درصدی کرایه حمل محموله‌های سوخت انتقاد کرد و گفت: این افزایش سالیانه کرایه حمل سوخت نارضایتی جامعه صیادان را به دنبال داشته است چراکه این مسئله باعث ورشکستگی و رکود کار آن‌ها می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۹۳

افزایش ۵۰ درصدی کرایه حمل محموله‌های سوخت

به گزارش  مانا به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: وقتی پدیده خیزاب شکل می‌گیرد و به نقاط کم عمق ساحلی می‌رسد، دیرتر شکسته می‌شود و این رخداد سبب آسیب رساندن به شناورها شده است از آغاز سال تا امروز وقتی در آسمان ابرهای سیاه قابل رویت بودند ما شاهد مدهای شدید دریا بودیم

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از قایق‌های صیادان در مد اخیر آسیب دیدند؟ گفت: مطابق با برآورده‌های تعاونی صیادان در مجموع به 28 قایق خسارت وارد شد، 13 قایق‌ غرق و به ادوات صید 15 قایق صیادی و چراغ‌های شناورهای آنها آسیب وارد شد .

 به گفته مدیر عامل تعاونی صیادان دیر؛ بالا آمدن آب دریا که در زبان محلی به (طُغیاله) معروف است حدود ۶۰۰ میلیون تومان به شناورها و ادوات ماهیگیری صیادان این بندر خسارت وارد کرده است که خوشبختانه این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بنیاد برکت از تعاونی صیادان خواسته است که برآوردی از خسارت‌هایی وارد شده به صیادان را بسنجد تا این بنیاد این خسارت‌ها را جبران کنند.

مدیر عامل تعاونی صیادان دیر در پاسخ به این پرسش که آیا بنیاد برکت حمایتی از قایق‌های آسیب دیده که مجوز صید ندارند انجام می‌دهد؟ گفت: بنیاد برکت اعلام آمادگی کرده است که خسارت‌های وارده به همه صیادان (بدون توجه به مجوز) را جبران کند. قیمت موتور قایق‌ها بین 200 تا 300 میلیون است و صیادان بدون حمایت نمی‌توانند خسارت‌های وارد شده را جبران کنند.

 ابراهیمی با اشاره به توقف صید در بندر دیر، خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از قایق‌ها در بندر دیر مشغول فعالیت‌اند اما به دلیل شرایط جوی و وزش بادهای تند قایق‌ها نمی‌توانند به دریا بروند و در حال حاضر صید در بندر دیر متوقف شده است.

وی تاکید کرد: احتمال اینکه دوباره شاهد مدهای شدید باشیم کم است چرا که بادهای شمالی در حال وزیدن است؛ این مدها وقتی تشدید می‌شوند که بادهای جنوبی جریان بگیرد و ابر در آسمان مشاهده شود.

وی با بیان اینکه شرایط جوی دریا قابل پیش‌بینی نیست، گفت: امرار معاش صیادان به شرایط جوی دریا وابسته است صیادانی که مجوز صید دارند بیمه تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی به آنها تعلق می‌گیرد و درمان می‌توانند از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده کنند اما آنهایی که مجوز صید ندارند هیچگونه خدماتی دریافت نمی‌کنند.

ابراهیمی تعداد قایق‌های بدون مجوز را حدود 700 واحد دانست و افزود: 290 صیاد در بندردیر موفق به اخذ مجوز از سازمان شیلات شده‌اند تلاش می‌کنیم که برای این صیادان نیز مجوز بگیریم چرا که اینگونه می‌توان برای بیش از 3 تا 4 هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی در پایان از افزایش 50 درصدی کرایه حمل محموله‌های سوخت انتقاد کرد و افزود: این افزایش سالیانه کرایه حمل سوخت نارضایتی جامعه صیادان را به دنبال داشته است چرا که این مسئله باعث ورشکستگی و رکود کار آنها می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار