۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

ایران در تولید زیردریایی‌ها "روند ۱۰۰ ساله را ۳۰ سال" طی کرد

ایران در تولید زیردریایی‌ها "روند ۱۰۰ ساله را ۳۰ سال" طی کرد
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در جنوب استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایران در ساخت زیردریایی‌ها "روندی که کشور‌های خارجی ۱۰۰ ساله پیمودند را ۳۰ سال" طی کرد گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران با اقتدار کامل، امنیت دریا‌های منطقه را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۹۰

به گزارش مانا،  دریادار دوم ستاد حسین حسنی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران جزء معدود کشورهایی است که طریق شرکت‌های دانش‌بنیانِ وزارت دفاع، زیردریایی می‌سازد و حتی خود نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران این قابلیت و توانمندی را پیدا کرده و زیردریایی‌هایی ساخته‌ که اکنون در چرخه عملیاتی قرار دارند.

وی تصریح کرد: با تکیه بر توان داخلی و ظرفیت جوانان نخبه کشورمان، در حوزه تکنولوژی ساخت زیردریایی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تولید "زیردریایی میدجت کلاس غدیر" که پروژه اربعین بود را تمام کرده‌ایم و حالا در دو منطقه مهم جنوب فعالیت خود را انجام می‌دهد.

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: همچنین برای ساخت زیردریایی نیمه سنگین کلاس فاتح تلاش کرده‌ایم که این زیردریایی هم در حال انجام فعالیت‌های خود است و امید است عملیاتی شدن زیر دریایی کلاس سنگین را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.

 ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان‌های چابهار و کُنارک تصریح کرد: تنها کشوری که به صورت انفرادی هم شناورهای تجاری خود و شناورهای خارجی که درخواست کمک کنند را پشتیبانی می‌کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: ما همیشه اعلام کرده‌ایم، امنیت دریاهای مرتبط با کشورهای همسایه را خودمان می‌توانیم برقرار کنیم و نیازی به حضور کشورهای بیگانه نداریم. با همکاری کشورهایی که همسو با ما هستند قادر هستیم امنیت دریاهای منطقه را به طور کامل برقرار کنیم.

فرمانده منطقه سوم نبوت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: طی ۱۵ سال گذشته نیروی دریایی ما در عمق حدود سه هزار کیلومتر دورتر از آب‌های داخلی و خطوط ساحلی مستقر شده است و درواقع خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و تنگه مالاکا به هیچ عنوان خالی از حضور ارتشیان و شناورهای رزمی نیروی دریایی ما نبوده است.

وی تصریح کرد: ثابت کرده‌ایم از معدود کشورهایی هستیم که اجازه ندادیم کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در نواحی ذکر شده، به دلیل حضور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاها مورد تعرض قرار گیرند.

وی اضافه کرد: تنها در سال ۹۰ یک مورد دزدی دریایی داشتیم که آن هم  به جای پرداخت پول به دزدان، کشتی را آزاد و یازده نفر را دستگیر کردیم.

دریادار دوم ستاد، حسنی گفت: یک کشتی چینی را هم از دست دزدان دریایی آزاد کرده‌ایم و در این رابطه سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) از ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وی افزود: اکنون شاهد یگان‌های رزمی و ناو شکن‌های بزرگی هستیم که ماموریت‌های ابلاغی را در هر زمان و مکانی به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند.

فرماندهان نظامی منطقه سوم نبوت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با همراهی مدیران حوزه سواحل مکُران، همزمان با روز ارتش با حضور در گلزار شهدای شهرستان کُنارک به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۵۸ توسط امام خمینی (ره) به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار