کتاب بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناور‌ها منتشر شد

کتاب بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناور‌ها توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۳

کتاب بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناور‌ها منتشر شد

به گزارش مانا، کتاب بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناورها تالیف و ترجمه مجید رحمتی توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.
بحث بیمه بدنه و ماشین‌آلات کشتی از جمله موضوعات بیمه‌ای است که دارای قدمت بسیار طولانی و همچنین پیچیدگی‌های فنی، قانونی و حقوقی می‌باشد. این رشته بیمه‌ای نیز مانند سایر رشته‌ها در ایران برگرفته از نسخ مورد استفاده در اروپا بوده که به تبع رشد و گسترش فنون دریانوردی و ورود بیمه به کشور مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به گسترش امر بیمه در کشور و افزایش فعالان بیمه‌ای به دنبال تاسیس شرکت‌های بیمه خصوصی و همچنین با توجه به عدم انتشار کتابی جامع و به‌روز در این مبحث، مطالب بیمه‌ای در این زمینه گردآوری و در  قالب تالیف و ترجمه ارائه گردیده است.
اصل و مبنای کتاب بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناورها، بیان امور بیمه‌ای مربوط به کشتی‌ها با استناد به کلوزهای استاندارد می‌باشد. اما از آن جایی که صحبت در مورد بیمه بدنه کشتی بدون آگاهی از امور فنی مرتبط با کشتی کمی سخت است، سعی شده که به صورت کلی در امور فنی کشتی نیز مطالبی بیان گردد.
کتاب حاضر در هشت فصل شامل «تاریخچه دریانوردی و بیمه‌های دریایی در جهان و ایران»، «ایمنی»، «قوانین و مقررات»، «ابعاد اصلی کشتی‌ها»، «جنس بدنه کشتی‌ها»، «دسته‌بندی انواع کشتی‌ها»، «معرفی شرایط پوشش کامل بیمه‌ای» و «کلوزهای تکمیلی بیمه بدنه و ماشین‌آلات کشتی‌ها» تنظیم شده است.
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب «بیمه بدنه و ماشین‌آلات شناورها» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره تلفن 22066063 داخلی 666 تماس حاصل فرمایند.
همچنین خرید اینترنتی این کتاب از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار