۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

«توسعه دریامحور»؛ دستورکار دومین نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بنادر

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طبق تأکید مقامات عالی کشور، «توسعه دریامحور» در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: با بهره‌مندی از نظر نخبگان دریایی و بندری در راستای استفاده از ظرفیت‌های دریایی کشور گام برخواهیم داشت.
کد خبر: ۹۲۶۷۶
«توسعه دریامحور»؛ دستورکار دومین نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بنادر
 
به گزارش مانا، علی اکبر مرزبان درباره دومین نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در نشست‌های مختلف برگزار شده با نخبگان، ایشان بر تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی در بخش‌های مختلف تاکید و اعلام کردند که امروزه کشورها در حال جنگ نرم هستند و از جنگ نظامی عبور کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز در ۱۰ اقدام راهبردی این وزارتخانه در راستای اجرای فرامین و برنامه‌های رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی، راه‌اندازی حلقه‌های اندیشه‌ورز را به عنوان یکی از برنامه‌ها اعلام و بیان کرد برنامه‌ریزی به منظور تشکیل کارگروه مشترک هم‌فکری و ایده‌پردازی با حضور همکاران توانمند ستادی، نخبگان دانشگاهی، فعالان و مجریان بخش خصوصی در حوزه‌های مربوط و کمک به پیاده‌سازی پژوهش‌های دانش‌پایه و تجریبات روز دنیا در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در دستورکار قرار دارد.
 
مدیرکل امور دریانوردان وسازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی در وزارتخانه و سازمان‌های تابعه مدنظر قرار دارد، عنوان کرد: در همین راستا علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل هیئت اندیشه ورزان سازمان بنادر و دریانوردی را در دستورکار خود قرار داد و اعلام کرد نخبگان فعال در حوزه های دریایی و بندری شناسایی شوند.
 
مرزبان افزود: نخبگان دریایی و بندری افرادی هستند که دهه‌ها در این حوزه فعال هستند و در بخش‌های مختلف کشتیرانی، خدمات وابسته، دریانوردی، صنعت ساخت کشتی و...فعالیت می کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اولین جلسه هیئت اندیشه ورزان سازمان بنادر و دریانوردی با رویکرد ارتقای ظرفیت ملی حمل و نقل دریایی و حل مشکلات راهبردی صنعت دریانوردی، مدنظر قرار گرفت، اظهار داشت: هدف اصلی این هیئت تضارب آرا، تبادل نظر، تعامل و بحث و بررسی در مورد موضوعات مهم و کلان حوزه دریایی و بندری در ابعاد مختلف است و شیوه نامه ای برای هیئت مربوطه تهیه و تصویب شده و حوزه کاری مشخص شده است.
 
مدیرکل امور دریانوردان وسازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه دستورکار دومین نشست هیئت اندیشه ورزی این سازمان، «توسعه دریامحور» است، عنوان کرد: این مساله مورد تاکید مقامات عالی کشوری است و قرار است با طرح موضوع، پیشنهادات و دیدگاه‌های مختلف ارائه شود و خروجی نشست می تواند در قالب طرح‌های مطالعاتی و پروژه های کاری مدنظر قرار گیرد و امیدوار هستیم شاهد اثرات مطلوب آن در حوزه دریایی و بندری باشیم.
 
گفتنی است نخستین نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بنادر و دریانوردی با رویکرد ارتقای ظرفیت ملی حمل و نقل دریایی و حل مشکلات راهبردی صنعت دریانوردی، با حضور علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل، اعضای هیئت عامل، مدیران و فعالان جامعه دریایی و بندری کشور، ۲۵ دی ماه سال گذشته برگزار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار