۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

پهپاد‌ها برای کنترل سوخت کشتی‌ها به پرواز در‌می‌آیند

در پی انتشار خبر توزیع سوخت ناخالص در بندر سنگاپور آژانس ایمنی دریایی اروپا با راه‌اندازی کمپینی ضمن استفاده از پهپاد‌های پیشرفته سوخت کشتی‌ها را در مناطق حوزۀ بالتیک کنترل می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۷۱

پهپاد‌ها برای کنترل سوخت کشتی‌ها به پرواز در می‌آیند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آژانس ایمنی دریایی اروپا (EMSA) این  پهپاد‌های مجهز به کنترل از راه دور از ابتدای ماه می‌ کار خود را شروع کرده و با نظارت آلمان، دانمارک و نروژ نظارت کامل را بر سوخت کشتی‌ها خواهند داشت.

بر اساس این گزارش قرار است ناوگانی از پهپاد‌های تخصصی با فنّاوری پیشرفته مجهز به حسگر‌های دیجیتالی نظارت بر انتشار آلودگی از سوخت کشتی‌ها را در دریای بالتیک بر‌عهده گیرند.

آژانس فدرال دریانوردی آلمان با استفاده از هواپیمای مجهز به کنترل از راه دور طی یک دوره سه ماهه از طریق پهپاد‌های مجهز که بر فراز کشتی‌ها به حرکت در می‌آیند ضمن نزدیک شدن به اگزوز کشتی‌ها، میزان گوگرد سوخت را در منطقه بالتیک اندازه‌گیری کرده و در صورت تشخیص ناخالصی سوخت، آن را به اولین پایگاه مستقر در آلمان، نروژ و یا دانمارک اعلام خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است نتایج اندازه‌گیری به صورت فوری و لحظه‌ای در اختیار تمامی مسئولان بنادر قرار گرفته و کشتی متخلف با رسیدن به اولین بندر توقیف خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار