۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

افزایش ۱۲ درصدی حجم تجارت خارجی در گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: سال ۱۴۰۰ حجم تجارت خارجی در گمرکات استان حدود ۱۲ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۲۶۶۱

افزایش ۱۲ درصدی حجم تجارت خارجی در گمرکات خوزستان

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: پارسال ۱۷ میلیون و ۳۵۲ هزار تُن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شده است که در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گفته وی، آهن آلات، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، آبزیان دریایی و پرورشی، وسایل مکانیکی و لوازم خانگی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده است.

بلوطی میرزا افزود: عراق، امارات متحده عربی، چین، کویت، قطر، عمان، ترکیه، روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی مقصد نهایی کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان بوده است.

وی گفت: پارسال ۲۰ میلیون و ۵۶۴ هزار تُن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از گمرکات خوزستان وارد کشور شده است که نسبت به سال ماقبل آن ۱۸ درصد بیشتر بوده است.

بلوطی میرزا افزود: بیشتر حجم کالا‌های وارداتی از گمرکات خوزستان، کالا‌های اساسی (غلات و نهاده‌های دامی) بوده است که عمدتاً از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.

وی توسعه تجارت با کشور‌های همسایه را از مهمترین اولویت‌های گمرکات خوزستان در سال جاری بیان و ابراز امیدواری کرد با روند کاهشی کرونا در جهان، حجم تجارت خارجی به سال‌های قبل از همه گیری کرونا برسد.

واحد‌های گمرکی بندر امام خمینی، خرمشهر، آبادان و اهواز از مهمترین گمرک‌های خوزستان محسوب می‌شوند.

گمرکات خوزستان رتبه دوم حجم تجارت خارجی کشور را پس از گمرکات استان هرمزگان دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار