۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

سوخت آلوده توزیع شده در سنگاپور به ۸۰ کشتی خسارت وارد کرد

از تعداد ۲۰۰ فروند کشتی که در مرکز بانکرینگ سنگاپور سوخت آلوده و غیر استاندارد دریافت کرده‌اند، مالکان ۸۰ کشتی اعلام کردند بر اثر این حادثه موتور آلات کشتی‌هایشان اسیب دیده و خسارت زیادی به آنها وارد شده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۸

سوخت آلوده توزیع شده در سنگاپور به ۸۰ کشتی خسارت وارد کرد


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به توزیع سوخت آلوده در مراکز بانکرینگ سنگاپور امروزه به یکی از مباحث کلیدی و عمده کارشناسان، تحلیلگران و دست‌اندرکاران جامعۀ دریایی تبدیل شده که ارزش خسارت آن به ده‌ها میلیون دلار می‌رسد.

در این راستا سازمان دریانوردی و بنادر سنگاپور MPA که به عنوان یکی از مراکز اصلی صنعت بانکرینگ جهان شناخته می‌شود در واکنش به توزیع سوخت آلوده در این مرکز گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۲۰۰ کشتی شناسایی شده که نفت کوره با سولفور بسیار بالا و غلظت بالایی از ترکیبات آلی دریافت کرده‌اند.

یکی از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور ضمن اظهار تاسف از بی‌مبالاتی شرکت توزیع کنند‌ه سوخت با اشاره به اینکه این حادثه غیر‌مجاز شدید‌ترین نوع حادثه در چند دهه اخیر است و منجر به ادعا‌هایی به ارزش ده‌ها میلیون دلار شده است، یاد‌آور شد: از ۲۰۰ کشتی که سوخت ناخالص و آلوده دریافت کرده‌اند ۸۰ کشتی مشکلات مختلفی را از محل دریافت این سوخت در موتور‌های خود گزارش کرده‌اند که توسط کارشناسان در دست بررسی است.

به گفتۀ وی در حال حاضر مذاکره برای پیگیری این موضوع و همچنین بررسی و تحقیق در زمینه سوخت‌های موجود در مراکز ذخیره این اداره ادامه دارد و تمامی مسئولان و کارکنان بندر و صنعت بانکرینگ این کشور این حادثۀ غیر‌قابل قبول را در دست بررسی دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار