۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران:

وزیر نفت طرح توسعه ۱۰ میدان گازی را صادر کرده است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه وزیر نفت اخیراً دستور توسعه ۱۰ میدان گازی را صادر کرده است گفت: در این حوزه ۴۳ ساختار‌ اکتشافی قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۶۵۶

وزیر نفت طرح توسعه ۱۰ میدان گازی را صادر کرده است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مهدی فکور در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه نفت و گاز برخوردار است اظهار داشت: بوشهر یکی از استان‌هایی است که ظرفیت‌های جدید چاه‌های هیدروکربن در آن شناسایی شده است.

وی با قدردانی از همکاری استاندار بوشهر در تکمیل اکتشاف این چاه‌ها در خصوص مخازن هیدروکربن استان تصریح کرد: در مدیریت اکتشاف با تلاش کارکنان در سطح کشور تاکنون ۴۳ ساختار اکتشافی نفت و گاز شناسایی و ۲۶ چاه حفاری شده که در ۲۰ چاه آن مخازن هیدروکربن گاز و نفت به اثبات رسیده است و برخی در حال تولید و برخی دیگر در برنامه توسعه‌ای قرار دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه وزیر نفت اخیراً دستور توسعه ۱۰ میدان گازی را صادر کرده است خاطر نشان کرد: این ساختار‌های اکتشافی در این ۱۰ میدان گازی قرار دارد که شش چاه آن دارای مخازنی است که در زمان خودش غیراقتصادی بوده و با توجه به افزایش قیمت نفت و روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید در بازار نفت امید می‌رود این شش میدان به چرخه اقتصاد و ذخایر کشور اضافه شود.

فکور با بیان اینکه ماحصل این ظرفیت ۱۷ چاه دارای ساختار می‌شود تصریح کرد: ابعاد این ساختار‌ها به دقت در حال بررسی است و کار‌های مقدماتی قبل از حفاری شامل لرزه‌نگاری زمینی و مغناطیسی سنجی هوایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاران بخش اکتشاف برنامه لازم تدوین کرده‌اند خاطر نشان کرد: بر اساس این برنامه تا ۱.۵ سال آینده تمام آن‌ها در استان بوشهر تکمیل می‌شود و امیدواریم تنظیم نوع فنی کار به گونه‌ای کارشناسی شده که مخازن با ابعاد کوچکتر در استان بوشهر شناسایی شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به وجود بزرگترین ذخایر گاز و هیدروکربنیک کشور در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در صورت اثبات هیدروکربن در مخازن ۱۷ گانه یاد شده با توجه به زیرساخت‌های مطلوب استان بوشهر دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری زیرساختی نیست و میادین به محض اینکه کشف شوند می‌تواند در خط تولید قرار بگیرند.

فکور با بیان اینکه توسعه این میادین با سهولت و زمان اندک انجام می‌شود گفت: این مهم به سرمایه اکتشاف و سبد انرژی کشور افزوده می‌شود و هم اینکه در بعد اشتغال‌زایی مردم منطقه در استان بوشهر را شگفت‌زده می‌کند.

وی اضافه کرد: با اجرا این طرح‌ها در استان بوشهر ضمن ایجاد امیدواری در جامعه، مخازن نفتی و گازی این استان به اشتغال‌زایی بزرگی تبدیل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار