۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

نرخ اجارۀ نفتکش‌ها در مناطق جنگی روسیه و اوکراین به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفت

نرخ اجارۀ تانکر‌های نفتی که نفت را از بنادر بالتیک روسیه جابه‌جا می‌کنند روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که در تاریخ ۱۳ آوریل این نرخ به ۳۵۰ هزار دلار در روز رسید.
کد خبر: ۹۲۶۵۵

نرخ اجارۀ نفتکش‌ها در مناطق جنگی روسیه و اوکراین به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در حال حاضر هزینۀ اجارۀ یک نفتکش از بنادر  روسیه  به اروپا بیش از ۳۴۸ هزار دلار در روز است که بر اساس شاخص‌ها و داده‌های طراحی بالتیک در لندن بالاترین رقم از سال ۲۰۰۸ تا کنون است.

بر اساس این گزارش اجارۀ نفتکش‌ها در حالی افزایش می‌یابد که روسیه به خاطر شرایط جنگی تخفیف‌های لازم را برای محموله‌های نفتی قائل می‌شود.

به گفتۀ کارشناسان نرخ محموله‌های نفتی ارسالی از روسیه از ابتدای جنگ تا‌کنون افزایش یافته و اگرچه مالکان از معامله با مشتریان روسی خودداری می‌کنند، اما دلالان نفتی همچنان برای جابه‌جایی نفت از روسیه به سایر نقاط جهان تلاش می‌کنند

در ادامه این گزارش آمده است شرکت‌های بیمۀ لندن اخیراً با افزایش حق بیمه در محدودۀ آب‌های روسیه نقش مهمی در افزایش نرخ اجارۀ اضافی نفکش‌ها دارند، زیرا بالا رفتن نرخ بیمه به افزایش هزینه‌های اضافی دامن می‌زند.

گفته می‌شود برخی از کشتی‌هایی که وارد محدوده دریای سیاه می‌شوند فاقد گواهینامه بیمه بودند، اما کارگزاران بیمه‌ای با افزایش حق بیمه نسبت به پوشش بیمه‌ای آن‌ها با دور زدن تحریم‌ها اقدام می‌کنند این در حالی است که برخی از آن‌ها بیمه کردن کشتی‌های روسی را تحریم کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار