۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

توزیع ۱۲۰ میلیون دلار سوخت آلوده به کشتی‌ها در سنگاپور

یک شرکت تست کنندۀ سوخت اعلام کرد سوخت کوره با سولفور بالا، غیر استاندارد و آلوده به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار در مرکز سوخت گیری سنگاپور توزیع شده است که متخلفان شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۲۶۵۰

توزیع سوخت آلوده کشتی‌ها به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار در سنگاپور


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "مالکوم کوپر" مدیر‌عامل شرکت تست کنندۀ سوخت VPS تایید کرد ده‌ها میلیون دلار سوخت آلوده و غیر استاندارد و با سولفور بالا در مرکز بانکرینگ سنگاپور به علت سهل انگاری به فروش رسیده که میزان آن ۱۲۰ میلیون دلار بر آورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وکلای پرونده این موضوع را در دست پیگیری دارند خاطر‌نشان ساخت: بر اساس بررسی‌ها حداقل ۶۰ کشتی از این نوع سوخت در بازه زمانی نیمۀ دوم فوریه تا مارس استفاده کرده اند.

وی یاد‌آور شد: عوامل اصلی این کار که از شرایط  سوء استفاده کرده‌اند، شناسایی شده و اقدامات لازم برای جلوگیری از توزیع بیشتر آن به عمل آمده است.

وی در ادامه گفت: بر این اساس با هماهنگی سازمان بین‌المللی دریانوردی تصمیم گرفته‌ایم روش‌های تست را تغییر دهیم و شیوه‌های جدیدی را برای تست سوخت به کار ببریم، زیرا روش‌های تست فعلی با آزمون و خطا‌هایی مواجه است.

"جاناتان آرنو" از مدیران و بنیانگذاران صنعت بانکرینگ از این کار به عنوان یک رسوایی دریایی نام برده و آن را با حادثه سال ۲۰۱۸ هیوستون آمریکا مقایسه کرده است.

وی گفت: بعد از چهار سال که از حادثه هیوستون آمریکا می‌گذرد هنوز پرونده آن در د‌ست بررسی است.

دکتر "Ram Vis"، کارشناس بانکرینگ و مالک Viswa Labs نیز در این زمینه گفت: این موضوع باید مورد تجزیه و تحلیل کارشناسی قرار گرفته و مستند سازی شود تا دوباره در زنجیرۀ تامین تکرار نشود.

از سوی دیگر سایت دریایی splash گزارش داد در تاریخ ۹ مارس سال جاری میلادی موضوع سوخت آلوده را به سنگاپور گزارش داد‌ه است.

باشگاه P&I Skuld نیز فاش کرد: در پی دریافت گزارش و اخباری در زمینه سوخت با سولفور بالا و غیر استاندارد و حتی آلوده در سنگاپور پس از تست متوجه شدیم استفاده از این نوع سوخت آسیب‌های جدی به پمپ‌های تزریق سوخت، انژکتورها، عناصر و سیستم‌های فیلتر و تصفیۀ کشتی وارد می‌کند.

وی در پایان  با بیان اینکه پرونده این تخلف در دست بررسی است تصریح کرد: هم اکنون کارشناسان در حال شناسایی آسیب‌ها و خسارت‌هایی هستند که این نوع سوخت به کشتی‌ها وارد ساخته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار